Avatar billede tclund Nybegynder
04. november 2004 - 18:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fjernelse af teksterne

Hej eksperter.

Jeg skal bruge noget musik til en gymnastikopvisning.
Musikken er fundet, nu ville jeg gerne om man kunne fjerne teksterne fra musikken, er det overhovedet muligt, og hvad skal man bruge uden at det koster en formue.....?
Håber på snarlig hjælp fra jer

TC
Avatar billede milter Ekspert
04. november 2004 - 20:58 #1
Hvis du med teksterne mener stemmerne, så findes der programmer, der påstår at kunne fjerne stemmer fra musik. De kommer som regel som plugins til lydredigeringprogrammer. Min erfaring (og næsten alle andres også) er, at de ikke er noget bevendt. Hvis det overhovedet lykkes at fjerne stemmerne, så er der også fjernet så meget af den øvrige lyd, at det ikke lyder særlig godt.

Det kræver som regel også, at stemmerne er optaget, så signalet er ens i begge kanaler. Den eneste måde, du kan gøre det ordentligt på, er hvis stemmerne er optaget på et separat spor, og du har udstyr til at splitte de enkelte spor op, så du på den måde kan kopiere musikken uden stemmer.

Beklager, men mit forslag er at finde noget musik uden stemmer.

Hvis du alligevel vil prøve at lede efter noget, så prøv at søge i Google efter "voice remover"
Avatar billede tclund Nybegynder
30. november 2004 - 20:03 #2
Har købt mig et program.....
Avatar billede tclund Nybegynder
30. november 2004 - 20:04 #3
o
Avatar billede norbert Nybegynder
30. november 2004 - 20:19 #4
Af ren nysgerrighed, kunne jeg/vi få at vide, hvilket program, du har købt og virker det efter hensigten?
Norbert :-)