Avatar billede anders_kaas Nybegynder
11. marts 2001 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

\"Død\" PC

Øv. Jeg har en PC, der ikke vil starte mere.
Det er en ATX. Når jeg trykker på powerknappen, sker der intet. Jeg har checket for løse ledninger, og har prøvet med en jumper i stedet for power-knappen.
Jeg går ud fra at det er enten bundkort eller strømforsyning, der er død.
Er der en måde til at finde ud af om strømforsyningen er OK?
Avatar billede tkirk Nybegynder
11. marts 2001 - 13:50 #1
Har du mulighed for at prøve med en anden?
Avatar billede klaus_ Nybegynder
11. marts 2001 - 13:50 #2
Hmm... har selv haft problemet.. Skulle taget powerstikket helt ud og sætte det i igen før det virkede.
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
11. marts 2001 - 13:54 #3
Jeg har en også en Compaq, men det vist vist ikke samme Strømforsyning i den?

Til klaus: Jeg har prøvet at slukke på stikkontakten i ca. 30 sek. Det virkede ikke
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
11. marts 2001 - 13:57 #4
Til klaus: Eller mener du Powerstikket på bundkortet? Det var måske et forsøg værd?
Avatar billede makse Nybegynder
11. marts 2001 - 14:52 #5
Prøv at resette din bios på bundkortet.
Gøres formentligt med en jumper, eller du kan tage batteriet ud og i igen.
Avatar billede msmows Nybegynder
11. marts 2001 - 16:27 #6
Det at slukke for netstikket i 30 sek. er for lidt. Prøv en 1/2 time, samtidig med at du slukker for alt perifert udstyr (skærm, modem etc.). Der er nogle kondensatorer der skal aflades derfor så lang tid.
Avatar billede anders_kaas Nybegynder
11. marts 2001 - 19:40 #7
Så virker den igen! :-)

Jeg pillede lidt mere og pludseligt virkede den.
Det der skete var vist at jeg havde alle kabler af (undt. power). Slukkede for strømmen i ca. 30 sek. Havde glemt en jumper på pinene til power-on. Da jeg pillede jumperen af startede den.
Avatar billede nomiz Nybegynder
11. marts 2001 - 19:41 #8
ok