Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
03. november 2004 - 20:57 Der er 1 løsning

pcmcia_core not found

Hejsa,

jeg har netop anskaffet mig et Belkin F5D7010 Wireless netværkskort til min bærbare.
Jeg har dog det problem, at jeg under opstart får flg. fejlmeddelse:
"Starting PCMCIA Service: FATAL: Module pcmcia_core not found".

Det skal siges, at jeg har altid har fået denne fejlmeddelse - jeg har bare ignoreret den, da jeg ikke har skullet bruge pcmcia før nu...

Jeg kører Debian Sarge med en 2.6.7 kerne jeg selv har kompileret.
Jeg har i konfigurationen af kernen enablet alle de options, der nævner noget med "pcmcia" eller "cardbus".

Jeg kan se at der i kernel-source/drivers/pcmcia/ directory'et ligger nogle filer, der hedder noget i retning af pcmcia_core.o og pcmcia_core.o.cmd.
Er det nogle filer jeg kan bruge til noget?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede fnubsilibubs Nybegynder
04. november 2004 - 20:20 #1
Med røde ører må jeg konstatere at jeg selv har fundet fejlen; jeg havde glemt at køre 'lilo' kommandoen efter at jeg kompilerede og installerede den nye kernel, hvilket selvfølgelig resulterede i at den gamle kerne blev loadet... :)