Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formmail med IP afsendelse

Jeg har en formmail der virker og det hele som er skrevet i PHP.

MEN jeg vil gerne have den til + de fleter der allerede står der, til at skrive på mailen den sender Afsenderens IP, så jeg undgår evnt spam, da jeg har et "Ban bruger " system på mit site.

Her kommer min Formmail kode:

<?php
session_start();
include("inc/functions.php");

if($_POST[send] && $_POST[besked] != "Besked" && !empty($_POST[emne])){

    $_POST[besked] = str_replace("&lt;","<", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("&gt;",">", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("  "," &nbsp;", nl2br(htmlentities(addslashes($_POST[besked]))));

    $_POST[besked] = str_replace("","<u>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</u>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<u>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</u>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<b>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</b>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<i>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</i>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]",
                    "<a href=\"\\0\">\\0</a>", $_POST[besked]);

    $dato = date("d.m.Y -- h:i:s");
    $subject = "$_POST[emne]";
    $message .= "
    <html>
    <head>
<style type='text/css'>

a      {color: #9DBD0D; }
a:hover {color: #C0C0C0; }

.mg {
    font-size: 11px;
    font-family: verdana;
    color: #9DBD0D;
    }

.m {
    font-size: 11px;
    font-family: verdana;
    color: #595959;
    }

.formmail {
background-color: #F8F8F8;
border-bottom: #A5ACB2 1px solid;
}

.ramme{
    border-top: #A5ACB2 1px solid;
    border-right: #A5ACB2 1px solid;
    border-bottom: #A5ACB2 1px solid;
    border-left: #A5ACB2 1px solid;
}
</style>
    </head>
    <body>
    <center>
<table border='0' width='500' cellspacing='2' cellpadding='0' class='ramme'>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' class='formmail'>
      <table border='0' width='100%' cellspacing='2' cellpadding='0'>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Dato</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$dato</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Emne</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[emne]</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Navn</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[fra]</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>E-mail</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[email]</span></td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top'><span class='m'>".stripslashes($_POST[besked])."</span></td>
  </tr>
</table>
</center>
</body>
</html>";

    $headers = "From: " .$_POST[email]. "<$_POST[email]>\n";
    $headers .= "X-Sender: <$_POST[email]>\n";
    $headers .= "X-Mailer: PHP\n";
    $headers .= "Return-Path: <$_POST[email]>\n";
    $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
    mail($email, $subject, $message, $headers);
    header("Location: ".$PHP_SELF."?status=sendt");
    }

?>
<html>

<head>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='css/style.css' />

<script langauge="javascript">
<!--
function checkform()
{

      if (document.form.emne.value == "Emne") {
            alert ('Feltet "emne" skal udfyldes');
            return false;
      }
      if (document.form.besked.value == "Besked") {
            alert ('Feltet "besked" skal udfyldes');
            return false;
      }
      form.submit()
}
//-->
</script>

</head>
<body>

<div class='understreg'><span class='header'>Mail formular</span></div>
            <br style='font-size: 5px;' />
            <?php if($_GET[status] =="sendt"){
    echo"
      <table border='$tableborder' width='$tablewidth' cellspacing='$tablecellspacing' cellpadding='$tablecellpadding'>
        <tr>
          <td width='100%' align='center'><span class='mfont'><b>Mail er nu sendt.</b></span></td>
        </tr>
      </table>";
}?>
          <form method='POST' action='<?=$PHP_SELF;?>' name='form'>
          <table <?php echo"border='$tableborder' width='$tablewidth' cellspacing='$tablecellspacing' cellpadding='$tablecellpadding'"; ?>>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15">
      <input type="text" name="emne" value="Emne" onfocus="if(this.value=='Emne')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='Emne';" size="45" class='input'></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15"><input type="text" name="fra" value="Dit navn" onfocus="if(this.value=='Dit navn')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='Dit navn';" size="45" class='input'></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15"><input type="text" name="email" value="E-mail" onfocus="if(this.value=='E-mail')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='E-mail';" size="45" class='input'><span class='sfont'>*</span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15">
              <textarea cols="45" rows="10" onfocus="if(this.value=='Besked')this.value=''" onblur="if(this.value=='')this.value='Besked'" id="text" name="besked">Besked</textarea><span class='sfont'>*</span></td>
            </tr>
          <tr>
            <td width="100%" valign="top" height="14"><span class='sfont'>* = Skal udfyldes.</span><br /><input class="inputsend" type="submit" value="Send" name="send" onclick="checkform()"></td>
          </tr>
          </table>
          </form>
Avatar billede wickedd Juniormester
02. november 2004 - 13:54 #1
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
mail($email, $subject, $message\n\nAfsenders IP: $ip, $headers);
Avatar billede jaw Nybegynder
02. november 2004 - 13:55 #2
Måske:

$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$message = $message . "<br /><br />Afsendt fra: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mail($email, $subject, $message, $headers);
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 13:56 #3
Hvor skal det sættes ind? gider du gøre det og så smide al kode herind ? tak

mrmunk.dk/anders
Avatar billede wickedd Juniormester
02. november 2004 - 13:57 #4
Jeg kan alligevel ikke huske hvordan man gør, så hold dig til de andre svar :)
Avatar billede jaw Nybegynder
02. november 2004 - 13:58 #5
Jeg har kopieret 2 linjer fra dit paste, og indsat 1 linje mellem. Søg efter:
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
...så burde du kunne se det...
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 14:00 #6
<?php
session_start();
include("inc/functions.php");

if($_POST[send] && $_POST[besked] != "Besked" && !empty($_POST[emne])){

    $_POST[besked] = str_replace("&lt;","<", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("&gt;",">", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("  "," &nbsp;", nl2br(htmlentities(addslashes($_POST[besked]))));

    $_POST[besked] = str_replace("","<u>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</u>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<u>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</u>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<b>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</b>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = str_replace("","<i>", $_POST[besked]);
    $_POST[besked] = str_replace("
","</i>", $_POST[besked]);

    $_POST[besked] = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]",
                    "<a href=\"\\0\">\\0</a>", $_POST[besked]);

    $dato = date("d.m.Y -- h:i:s");
    $subject = "$_POST[emne]";
    $message .= "
    <html>
    <head>
<style type='text/css'>

a      {color: #9DBD0D; }
a:hover {color: #C0C0C0; }

.mg {
    font-size: 11px;
    font-family: verdana;
    color: #9DBD0D;
    }

.m {
    font-size: 11px;
    font-family: verdana;
    color: #595959;
    }

.formmail {
background-color: #F8F8F8;
border-bottom: #A5ACB2 1px solid;
}

.ramme{
    border-top: #A5ACB2 1px solid;
    border-right: #A5ACB2 1px solid;
    border-bottom: #A5ACB2 1px solid;
    border-left: #A5ACB2 1px solid;
}
</style>
    </head>
    <body>
    <center>
<table border='0' width='500' cellspacing='2' cellpadding='0' class='ramme'>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top' class='formmail'>
      <table border='0' width='100%' cellspacing='2' cellpadding='0'>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Dato</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$dato</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Emne</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[emne]</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>Navn</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[fra]</span></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width='99' valign='top'><span class='mg'><b>E-mail</b></span></td>
          <td width='1' valign='top'><span class='mg'>:</span></td>
          <td width='400' valign='top'><span class='m'>$_POST[email]</span></td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td width='100%' valign='top'><span class='m'>".stripslashes($_POST[besked])."</span></td>
  </tr>
</table>
</center>
</body>
</html>";

    $headers = "From: " .$_POST[email]. "<$_POST[email]>\n";
    $headers .= "X-Sender: <$_POST[email]>\n";
    $headers .= "X-Mailer: PHP\n";
    $headers .= "Return-Path: <$_POST[email]>\n";
    $headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
    $headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$message = $message . "<br /><br />Afsendt fra: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mail($email, $subject, $message, $headers);
    header("Location: ".$PHP_SELF."?status=sendt");
    }

?>
<html>

<head>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='css/style.css' />

<script langauge="javascript">
<!--
function checkform()
{

      if (document.form.emne.value == "Emne") {
            alert ('Feltet "emne" skal udfyldes');
            return false;
      }
      if (document.form.besked.value == "Besked") {
            alert ('Feltet "besked" skal udfyldes');
            return false;
      }
      form.submit()
}
//-->
</script>

</head>
<body>

<div class='understreg'><span class='header'>Mail formular</span></div>
            <br style='font-size: 5px;' />
            <?php if($_GET[status] =="sendt"){
    echo"
      <table border='$tableborder' width='$tablewidth' cellspacing='$tablecellspacing' cellpadding='$tablecellpadding'>
        <tr>
          <td width='100%' align='center'><span class='mfont'><b>Mail er nu sendt.</b></span></td>
        </tr>
      </table>";
}?>
          <form method='POST' action='<?=$PHP_SELF;?>' name='form'>
          <table <?php echo"border='$tableborder' width='$tablewidth' cellspacing='$tablecellspacing' cellpadding='$tablecellpadding'"; ?>>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15">
      <input type="text" name="emne" value="Emne" onfocus="if(this.value=='Emne')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='Emne';" size="45" class='input'></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15"><input type="text" name="fra" value="Dit navn" onfocus="if(this.value=='Dit navn')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='Dit navn';" size="45" class='input'></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15"><input type="text" name="email" value="E-mail" onfocus="if(this.value=='E-mail')this.value='';"
      onblur="if(this.value=='')this.value='E-mail';" size="45" class='input'><span class='sfont'>*</span></td>
            </tr>
            <tr>
              <td width="72%" valign="top" height="15">
              <textarea cols="45" rows="10" onfocus="if(this.value=='Besked')this.value=''" onblur="if(this.value=='')this.value='Besked'" id="text" name="besked">Besked</textarea><span class='sfont'>*</span></td>
            </tr>
          <tr>
            <td width="100%" valign="top" height="14"><span class='sfont'>* = Skal udfyldes.</span><br /><input class="inputsend" type="submit" value="Send" name="send" onclick="checkform()"></td>
          </tr>
          </table>
          </form>
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 14:00 #7
Sådan du mente?
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 14:02 #8
Takker for svaret...:P
Avatar billede sirvoks1 Nybegynder
02. november 2004 - 14:02 #9
Jaw skriv lige et svar, så jeg kan give dig point
Avatar billede jaw Nybegynder
02. november 2004 - 14:04 #10
Ja, det var sådan jeg mente - lige på nær, at der ikke er nogen grund til at have linien:

mail($email, $subject, $message, $headers);

2 gange. Og selv tak :)