Avatar billede rbjerre Nybegynder
02. november 2004 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sikre jeg min mac mod virus?

Hej!
Som mac-bruger er man jo ikke så udsat for virus, men jeg vil gerne være sikker på at jeg er helt sikret. Hvad gør jeg? Er der nogle gode gratis downloads?
Avatar billede runberg Nybegynder
02. november 2004 - 09:49 #1
Er det nødvendigt? - Der er jo ingen der gider lave virus til MAC    :-)
Avatar billede rbjerre Nybegynder
02. november 2004 - 09:54 #2
Lige præcis. Derfor har jeg hellerikke gjort noget før. Men kan jeg være sikker? Vil gerne høre andres meninger..
Avatar billede runberg Nybegynder
02. november 2004 - 10:15 #3
Jeg har ALDRIG hørt om en virus til MAC. Tror ikke nogle gider udvikle virus til MAC, da det rammer så få PC - Da der ikke bliver udviklet det store virus (hvis nogen) til MAC, tror jeg altså sagtens du kan klare dig uden antivirus ..
Avatar billede rbjerre Nybegynder
02. november 2004 - 13:32 #4
runberg- tak for svaret. Du har ganske givet ret, så jeg vil fortsætte min trygge mac-no-virus stil og ikke bekymre mig yderligere:-)
Avatar billede heiberg Nybegynder
02. november 2004 - 16:36 #5
Jeg ville bestemt installere en virus-scanner, hvis jeg havde en MAC.

Du kan finde nogle her - både gratis- og købe-programmer:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Antivirus%2Bmac
Avatar billede wickedd Juniormester
02. november 2004 - 16:37 #6
Der findes bestemt vira til Mac, men det er meget begrænset.
Det er rundt regnet 1% ud af de resterende 99% som holder til hos Windows.
Avatar billede heiberg Nybegynder
02. november 2004 - 16:39 #7