Avatar billede snailey Nybegynder
01. november 2004 - 14:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Jagten på den bedste billigste bærbar

Hej Eksperter

Skal købe en bærbar.
Den skal kunne/have følgende:
min. 512 ram, 30 gb harddisk, kunne brænde dvd & dvd-rw & cd, kunne spille sims 2, slot til pc-card, helst ikke amd (da jeg kan forstå det ikke er så godt).
Og så skal den helst ikke koste meget mere end 7000,-kr. og der hvor man kan købe den, skal man kunne afbetale.

Mvh Pernille
Avatar billede freehelp Praktikant
01. november 2004 - 14:36 #1
Avatar billede freehelp Praktikant
01. november 2004 - 14:44 #2
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=467

Den kan klare det men du skal IKKE forvente meget af den udover dette. Den er fin til office pakken og internettet, men glem alt grafiks store ting på den.

Montana som sidder i den er noget hø. Til den pris du vil betale kan du ikke forvente noget stort
Avatar billede freehelp Praktikant
01. november 2004 - 14:45 #3
http://www.pc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=339

Næste punkt du skal overveje til en kanon pris denne tid. Men vil klart anbefale dig at vente til efter nytår da prisfaldet på laptops ikke er færdigt
Avatar billede freehelp Praktikant
01. november 2004 - 14:49 #4
I den lidt bedre klasse skal du også kigge på denne
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=ABook3000TXI

Dog har den KUN 4200 RPM på harddisken hvormange i dag som standard bruger 5400RPM

Men som sagt er dine krav ikke størrer ind sim2 og office pakken så er den første jeg linker til ok
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 15:21 #5
Der er jo også denne her http://laptop4u.dk/varer.php?serie=Fujitsu-SiemensAmiloProV2000
Der er centrino processor, trådløst netkort, DVD, 256 MB RAM.
Men se nærmere på den via linket og se om du kan lide den.
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 15:25 #6
Jeg har selv denne, som jeg holder meget af: http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM2400N Den er god til alt muligt, dog ikke store drengespil, så det kan jeg ikke udtale mig om. Tilbudet er med 512 MB RAM, og så er du godt kørende.
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 15:26 #7
Angående RPM er det absolut væsentligt med 5400 RPM, men jeg vilel ikke give flere tusind for at få det.
Avatar billede heiberg Nybegynder
01. november 2004 - 15:59 #8
Der er jo også denne Dell INspirion, som matcher meget godt med dit prisniveau:
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_Q3_W13_inspn_1150_N1101?c=dk&l=da&s=dhs

Ved at handle direkte hos Dell springer du mellemhandleren over og sparer således penge.
Avatar billede snailey Nybegynder
01. november 2004 - 19:12 #9
Hej tak for alle jeres forslag. Men mange af dem ligger langt over den pris jeg ønsker at betale, jeg regner med også at skulle have en 3års forsikring, og det er jo som regel en 1500 oven i prisen, hvis det kan gøre det.
Mht de forslag der er kommet med grafikkort med delt ram, da har jeg optil flere gange fået at vide, i butikkerne ihvertfald, at det er for lille et grafikkort til at kunne spille sims 2. Det skal vel derfor enten være et nvidia eller ATI, som sidder seperat?
Flere forslag er velkommen. :-)
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 21:18 #10
Der er jo også den mulighed, at gå efter en returret, så den kan returneres, hvis den ikke virker godt, og så starte med at prøve den med Sims2. Min har ganske vist delt RAM, men jeg har aldrig nogensinde haft problemer med grafikken, selvom den har været brugt til mange forskellige ting.
Jeg synes selv det ville være lidt voldsomt at smide nogle tusind mere efter noget som - måske - ikke er nødvendigt.
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 21:20 #11
Stol heller ikke på hvad du får at vide i butikkerne. De vil selvfølgelig sælge det bedste - og dyreste. Dog virker Laptop4u ærlige at tale med.
Avatar billede boris Mester
01. november 2004 - 21:30 #12
Det virker ikke som om Sim2 er så krævende
http://eagames.custhelp.com/cgi-bin/eagames.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_prod_lvl1=474
The system requirements for The Sims 2 are as follows:

800 MHz processor
256 MB RAM
Windows(R) XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000 Operating System.
At least 3.5 GB of hard drive space
A T&L-capable video card with at least 32 MB of video RAM.
Måske kan den her endda klare det? Den er inden for jeres budget.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47309
Avatar billede snailey Nybegynder
04. november 2004 - 11:07 #13
Var nede i en computer butik i vestergade i århus, spurgte de 2 sælgere, en dame og en mand. De svarede begge i kor, nej, du kan ikke køre sims 2 på delt ram. Du skal have nvidia eller ATI. De solgte Acer dernede og sagde at man skulle op i 4000-serien for at kunne spille sims 2. Det kan da ikke passe de alle lyver for mig? Tror I ikke der er noget om det? Er der nogle der har Sims 2 og som har spillet det på delt ram?
Avatar billede boris Mester
04. november 2004 - 12:23 #14
Jeg har som sagt selv delt RAM og aldrig haft problemer med det. Der er kun to sikre måder at prøve det på. Den ene er at du får lov at købe en bærbar og har en klar aftale om returret. Den anden er, at du finder en venlig forhandler, som vil lade dig prøve at installere det på en af deres computere.
Avatar billede boris Mester
04. november 2004 - 12:31 #15
Det her virker seriøst http://www.forumdeluxx.de/forum/archive/index.php/t-71800
Ud fra det ville jeg antage, at du i hvertfald skal vælge en PC med mindst 1,5 GHz og 256 MB RAM, hvis dit skærmkort ikke er det optimale. Dvs at hvis du tager en af de billigere maskiner med delt ram, så skal der totalt mindst være 256 MB RAM. Men det ville jeg i forvejen anbefale som minimum, især hvis du har XP.
Avatar billede boris Mester
04. november 2004 - 12:32 #16
Men i det prisleje, som i vil give for computeren er der i sidste ende kun een ting at gøre: prøve!
Avatar billede freehelp Praktikant
29. november 2004 - 12:11 #17
Er det ikke på tide du finder udaf at give feedback her eller få lukket spørgsmålet!
Avatar billede snailey Nybegynder
01. december 2004 - 12:47 #18
En bærbar er blevet købt. En HP Pavillion med dvdbrænder og nvidia. til 8000.
Tak for hjælpen alle. Om den kan spille sims 2, det har vi ikke tjekket endnu.
Avatar billede freehelp Praktikant
01. december 2004 - 12:49 #19
Så kan du godt lukke her