Avatar billede zerrvox Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af SoCFC.dk - al kritik velkommen

Ja, nu er jeg her igen. Jeg er så glad for al den kritik og feedback, som jeg har fået her, så nu kommer jeg søreme igen.

Jeg har gennem længere tid arbejdet med et nyt design til en Chelsea fanside, som jeg driver. Nu vil jeg gerne have jer til at vurdere, hvor godt udfaldet er blevet.

http://www.socfc.dk/test

Al kritik/feedback er velkommen god som dårlig.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Jesper
Avatar billede zerrvox Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:45 #1
Jeg glemte lige at sige, at ikke alle undersiderne er klar, og det er kun forsiden der er blevet opdateret med hensyn til det nye udseende, men alle undersiderne komme til at følge den stil, som findes på forsiden.
Avatar billede zerrvox Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:48 #2
Hold da ferie, som jeg dog er træt. Skulle også lige have nævnt, at selve designet skulle virke i mozilla mens selve indholdssiderne herunder også forsiden er endnu ikke optimeret til denne browser.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. november 2004 - 00:29 #3
1. jeg synes toppen er flot grafisk - men indholdet følger ikke denne linie, det er desværre lidt klodset... for store fonte og boksene i højre side ( hvor der står: næste 5 kampe o.s.v.) er også lidt voldsomme.

2. desuden er der noget med den blå farve boksene og overskriften "de seneste 10 nyheder" er lavet med -  den passer ikke til alle de andre blå farver der er på siden.

3. Jeg synes siden kører *meget* langsomt.

4. her er lidt mere:
http://www.skarven.dk/che.jpg

Jeg er desværre nødt til at gå i seng nu - men jeg kigger forbi i morgen igen.... hygge....
Avatar billede prysse Nybegynder
01. november 2004 - 13:34 #4
Ohøj

Det ser da fino ud, men der er lidt småproblemer :)

Har taget et screenshot her, og så du kan se vil siden ikke rigtig ordentlig i Safari. http://prysse.dk/che.jpg og i generelt andre browsere som firefox osv... Husk at overholde W3C standarden så din side kan ses korrekt og ens i alle browsere.

også som skarven siger mangler der lidt harmoni i farvevalget i "mainframen" i forhold til resten af siden.

Jeg håber det kunne bruges til noget, og så kan du læse lidt mere om W3C standarden på www.w3c.org

/Prysse
Avatar billede zerrvox Nybegynder
01. november 2004 - 16:06 #5
skarvenneverdies ->

1. og 2. Ja, det har du helt ret i. Nu hvor jeg kigger på det igen med friske øjne, kan jeg sagtens se, hvad du mener. Jeg har nok brugt alt for lidt tid på selve indholdsdelen i forhold til resten, og i min iver for at blive færdig har jeg lavet noget, ja rod. Så indholdsdelen om igen. :D

3. Det vil jeg give dig ret i, men jeg ved, at det ikke skyldes min kode, så problemet er vores webhotel, hastigheden har været ret svingende og nogle gange har den været helt uacceptabelt langsom, jeg håber, at de snart får styr på deres server.

4. Takker mange gange det er rigtigt dejligt med en sådan konstruktiv kritik, Dit udlæg til en boks er meget bedre og i stil med resten af siden. Så kommer nok til at lade mig inspire af den.

prysse ->
Ja indholdssiderne, dvs. kun forsiden (den eneste der er lavet), virker ikke i andre browsers en IE, men det vidste jeg godt på forhånd, men de skal jo alligevel laves om nu :D Hvis du har fundet andre fejl end i indholdssiden, så sig endelig til.

Har endnu ikke tjekket om med validatoren, så ved ikke, hvor galt det står til, men det plejer at være noget af det sidste jeg gør, da jeg synes det er mere overskueligt på det tidspunkt, men kan vises sig at være en dårlig idé.

Jeg vil komme med et nyt bud på hvordan indholdssiderne skal se ud, lige så snart jeg får tid, og så ville jeg være meget taknemmelige, hvis I vil komme med lidt kritik til den tid også :D
Avatar billede zerrvox Nybegynder
01. november 2004 - 16:17 #6
skarvenneverdies ->
De hakker du nævner på billedet, skal de forstås sådan, at du synes at den bå ramme skal indskrænkes så den er samme størrelse som logoet? Kan nemlig ikke lige finde andre former for hakker der. :D

Ved ik, om jeg fik sagt det tydeligt nok før, men jeg er selvfølge meget glad for jeres kritik. Nu er det i hvert fald sagt ordentligt.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
01. november 2004 - 17:42 #7
Ja det er præcis det jeg mener.... dog ville jeg bare gøre logoet bredere i stedet:

http://www.skarven.dk/che2.jpg
Avatar billede zerrvox Nybegynder
04. november 2004 - 20:54 #8
Så har jeg opdateret med den nye indholdsformatering. Rettet et par små fejl. Siden er endnu ikke valideret, men skulle vises korrekt i både IE og Mozilla, dog er der lige et lille problem med en google-reklame, som ikke vises korrekt, det gælder for begge browsers..

Al kritik er velkommen. På forhånd tak.

Linket er stadig http://www.socfc.dk/test
Avatar billede poulvp Praktikant
04. november 2004 - 21:01 #9
Synes siden er flot, blot synes jeg ikke siden med billeder lever op til resten. Hvad med at lave mindre thumpnails som man så kan klikke op i størrelse og evt. bladre videre i, i stor størrelse. Det andet virker noget rodet.
Avatar billede zerrvox Nybegynder
04. november 2004 - 22:26 #10
Jep.. der sætter du fingeren på et vigtigt problem. Undersiderne er ikke helt af samme kvalitet som forsiden og nogle få andre sider, men det er planen, at jeg gennemgår alle undersiderne en for en, så de alle kommer op på samme niveau som resten nu.

Med hensyn til billederne er det en rigtig god idé. :D
Avatar billede poulvp Praktikant
19. marts 2005 - 14:12 #11
er det ikke ved at være tid for at lukke spørgsmålet
Avatar billede zerrvox Nybegynder
19. marts 2005 - 16:52 #12
jow, nu du siger det.. ved ikke hvorfor det ikke er blevet gjort :P