Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:03 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows Service Pack 2

har installeret den nye service pack 2
hvorfor er firewall slået fra når  jeg går ind i den og slår den til og genstarter??
er det fordi jeg os har zonealarm også
links eller gode steder hvor man kan læse om det den
på forhånd tak
nogle sider hvor dern står noget om sp2
Avatar billede tumben Novice
31. oktober 2004 - 00:13 #1
yep...du kan ike ha  2 firewalls enabled på samme tid...du må vælge
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:15 #2
Undskyld, men det er noget sludder det der "tumben" - det kan man sagtens *S*
Avatar billede kodak Mester
31. oktober 2004 - 00:17 #3
Det kan godt være pågrund af zonealarm fordi den sikkert lil holde det så sikkert som muligt.
prøv af afinstaler Zonealarm og find ud af om det og der efter kan du så vælge om du vil instalere den igen.

Du kan også tjekke options om du kan fjerne det i dig zonealarm program.
Avatar billede kodak Mester
31. oktober 2004 - 00:17 #4
"tumben" det kan man godt det tilbyder sp2 selv
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:18 #5
Det kan så vidt vides ikke anbefales KUN at bruge Windows egen firewall.
Avatar billede heiberg Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:19 #6
Man kan da sagtens have to firewalls tilsluttet samtidig.
De første 14 dage med SP2 kørte jeg både med XP's egen firewall og Sygate. Det fungerede glimrende.

Noget andet er, at det godt KAN give konflikter, afhængigt af hvilke firewalls der er tale om. Men firewalls konflikter ikke i samme forstand, som virusscannere gør. :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:31 #8
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:35 #9
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:38 #10
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:45 #11
Ja det gør de *S*
Men efter min mening fortæller det mere om Symantec end det gør om Windows.

Det er da for nemt at be folk deaktivere Windows firewall fremfor at sørge for, at Deres eget "produkt" fungerer ordentligt.
Det bør natuligvis gøres compatibelt med WIN SP2.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
31. oktober 2004 - 01:02 #12
Victor-1 > Det har du S** ret i.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:30 #13
hej
tror bare jeg afinstallere den sp 2 igen
eller er det dumt?????
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:36 #14
Hvis du selv er oppe på "dupperne" med hensyn til din sikkerhed, kan du i princippet godt nøjes med SP1 + alle efterfølgende opdateringer til den.
Personligt ville jeg beholde SP2, men jeg har heller ingen problemer ;-)
Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:39 #15
hej
ja ved det men kan ik få den til at at have firewall slået til i service pack 2 men der er slået til i zonealarm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 18:43 #16
Så er det jo også godt nok :-)
ZoneAlarm er en ok firewall - den kan du godt stole på.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:02 #17
?
Avatar billede heiberg Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:14 #18
Hvis du ikke har andre problemer med SP2, end at dets firewall ikke kan køre sammen med Zonealarm, synes jeg godtnok, det er dumt at afinstallere SP2.

Så er det da bedre at afinstallere Zonealarm og installere Sygate i stedet for.

Den kan sagtens køre sammen med SP2's firewall, og den gratis udgave af Sygate er MINDST lige så god som den gratis udgave af Zonealarm. ;-)
Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:57 #19
hej
oki hvor finder jeg zygate da
Avatar billede heiberg Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:04 #20
Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:07 #21
oki
er den lige så god som zonealarm i fuld version
Avatar billede heiberg Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:15 #22
Hvis det er den gratis udgave af Zonealarm, vi snakker om,
er Sygate ikke bare lige så god - men også bedre.
Avatar billede kanondreng Nybegynder
31. oktober 2004 - 20:21 #23
oki tak for hjælpen hygge