Avatar billede monster11 Nybegynder
30. oktober 2004 - 20:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win XP OEM

Hejsa,,, PÅ shg.dk står der at man kan købe: Windows XP Home Edition DK, OEM for 699kr

Hvad betyder OEM?? Får man fuldversion eller kun upgrade?

Altså,,,jeg har en TOM harddisk, og der skal installeres windows på, kan jeg godt klare det med den?

Hvis i er i tvivl, så klik ind på shg.dk, og find den under software,,,,den koster 699kr.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. oktober 2004 - 21:10 #1
en OEM version kan du kun købe sammen med køb af enten en pc, harddisk eller brænder, ellers skal du købe retail.
Avatar billede doggy82 Praktikant
30. oktober 2004 - 21:12 #2
Det skriver de også selv:
"YDERLIGERE INFO: For at købe dette program, kræves det at man køber en ny computer. Ellers skal der købes et lagringsmedie, dvs. enten en harddisk eller brænder. "

OEM står for "Original Equipment Manufacturer"
Avatar billede nopsen Ekspert
30. oktober 2004 - 21:14 #3
du kan dog købe OEM hardware versionen til lidt over 700, der medfølger en mus, men der er ingen gratis support hos microsoft med en OEM.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:16 #4
ellers skal du købe produkt ID 910119
til 1999kr
Windows XP Home Edition DK, Fuld version

den kan du installere på din tomme pc:)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:17 #5
OEM står forresten for original equipment manufacture
Avatar billede enriko Nybegynder
30. oktober 2004 - 21:27 #6
Windows XP Home Ed. OEM

Produkt detaljer:
Microsoft® Windows® XP Home Edition er den næste version af operativsystemet Windows.

Det er udviklet udelukkende til brug i hjemmet.

Med Windows XP Home Edition har du den digitale tidsalders spændende oplevelser lige ved hånden. Fra digitale fotografier, musik og video til opbygning af et hjemmenetværk fører Windows XP Home Edition dig ind i den digitale alder med lethed.

Windows XP Home Edition bygger på det solide fundament fra Windows 2000 og sætter nye standarder for effektiv og pålidelig computerbrug. Et nyt visuelt design, en pålidelig Windows-motor og nye sikkerhedsfunktioner til Internettet kombineret med funktioner til computerdeling giver dig det hidtil mest pålidelige Windows-operativsystem.

Fordele

Håndter digitale medier som de professionelle. Du kan håndtere billeder, musik, video, DVD og meget mere.

Kom på nettet. Windows XP har indbygget understøttelse af Internet, hjemmenetværk samt stemme-, video- og onlinekommunikation i realtid.

Få mest muligt ud af de nye Internettjenester. Windows XP kan hjælpe dig med at udgive billeder på et websted eller købe ind online.

En komplet oplevelse med digital video. Nu kan brugerne hurtigt overføre råfilm til computeren, og redigeringen er nemmere end nogensinde.

Windows XP Home Edition indeholder alle de fremragende programmer, kunderne skal bruge til at oprette, redigere og dele hjemmevideoer.

Inviter en ven eller supporttekniker til at tilslutte sig din pc via Internettet for at løse et problem eller besvare et spørgsmål.

For at købe dette program, kræves det at man køber en ny computer. Ellers skal der købes et lagringsmedie, dvs. enten en harddisk eller brænder.

NB: Varen kan ikke købes uden ovenstående!!
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 23:09 #7
enrika> Det passer ikke, man kan købe den sammen med en billig mus hos de fleste forhandlere.
Avatar billede enriko Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:37 #8
peet ok
Avatar billede monster11 Nybegynder
31. oktober 2004 - 07:33 #9
Dvs. at hvis jeg køber den neden under som hedder: Windows XP Home Edition DK + Hardware, OEM til 709kr, så kan jeg godt installere det på min tomme harddisk?
Avatar billede peet-49 Novice
31. oktober 2004 - 08:52 #10
Det kan du godt.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 19:27 #11
lukketid?