Avatar billede oste Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:13 Der er 10 kommentarer

Køb af ny com

Jeg skal bruge en ny spillecomputer til max 6000.
Den skal være færdigsamlet, uden skærm og windows er ikke en nødvendighed. Hvad er det bedste jeg kan få?
Avatar billede peet-49 Novice
30. oktober 2004 - 16:18 #1
Avatar billede oste Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:20 #2
Er du sikker på at det grafikkort er godt?
Avatar billede oste Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:24 #3
Jeg er også lidt i tvivl om dens CPU. Er AMDs Barton CPUer gode eller discount?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. oktober 2004 - 00:16 #4
Denne er ikke så tosset.
http://www.compumail.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=19&opt=1
Uden skærm ender den på 4774 med en AMD Barton 2800+.

Barton har til tider problemer med at køre med en fsb hastighed på 400 mhz, så derfor ville jeg vælge denne model istedet for en med 400 mhz FSB. Blot for at forebygge problemer.

Jeg har lige installeret en sempron 2200 af samme model, og den  kørte fint og var ret støjsvag. Kabinettet er et lysorgie, og ikke lige min smag men knægten på 14 år som skulle have den var vældigt tilfreds *s*

Barton er gode cpu'er. Jeg har selv en 2500 og er voldsomt tilfreds med den.
Avatar billede debuur Nybegynder
31. oktober 2004 - 08:49 #5
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375305
Her er især grafikkortet suverænt.
Avatar billede debuur Nybegynder
31. oktober 2004 - 08:55 #6
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375304
alternativ som er under de 6000 kr.
jeg vil desuden anbefale at du smider 512 ram mere i.
Avatar billede debuur Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:03 #7
Avatar billede debuur Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:08 #8
Jeg har aldrig haft problemer med AMD produkter - jeg har selv en Barton XP 3000+ og den kører suverænt.

Den hurtigste spillemaskine får du ved at tage en af tilbudene fra shg - mens du ved at tage tilbuddet fra Tjdata får mere for pengene - men smider du et af de 2 nævnte grafikkort i så har du en god spillemaskine.
Avatar billede oste Nybegynder
31. oktober 2004 - 14:04 #9
Jeg har fundet denne her:
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=6381&Type=4&ID=1
Er det et godt tilbud eller skal jeg vælge en af dem som Debuur har forslået?
Avatar billede debuur Nybegynder
01. november 2004 - 10:02 #10
Det tilbud du har fundet ser ok ud - jeg syntes dog du skal gå efter en hurtigere harddisk - det vil ikke engang koste dig 100 kr - den hd der er i tilbuddet er med Cache på 2MB - gå efter en med en cache på 8 MB.
Grafikkortet er også ok - men er det primært til spil din pc skal bruges så er et ATI Radeon 9800 pro meget bedre end et 9600 xt - det betyder ikke særligt meget om kortet har 128 eller 256 ramm.
Jeg vil dog i alle tilfælde anbefale dig at få din nye pc med 1024 ramm