Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:19 Der er 14 kommentarer

Erfaringer med D-Link Xtreme G DI-624 Wireless Router

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med denne:
D-Link Xtreme G DI-624 Wireless Router eller
D-Link DI 824VUP+

Har du gode eller dårlige erfaringer så fyr løs...
Er det det rigtige valg, hvis man bare vil etablere trådløst net mellem en stationær pc og en bærbar i et privat hjem?? Eller er der andre bedre valg?

VH

Møller
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2004 - 13:22 #1
DLink virkere.

Har opsat flere 624 og det er utroligt nemt. Har lige selv bestildt en 824VUP+.

Hvis du vælger 824VUP+ så har du jo mulighed for VPN og printserver, så køb kun denne hvis du har brug for det, ellers kan du lige så godt spare pengene.
Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:29 #2
Jeg har en ZyXel 650R-31 fra CyberCity. kan 624éren fungere med den?
Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:31 #3
Hvis du skulle pege på et godt produkt, der ville passe til alm. privat brug, hvad ville det så være?
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2004 - 13:36 #4
Anbefalder altid DLink routere. Kender ikke til CyberCitys ADSL netværk, men der skulle ikke være noget problem i det.

Hvad skal du bruge den til ??

Hvis bare trådløs internet:
DI-614+  22Mbps trådløs bredbåndsrouter med indbygget switch

Evt. med printserver:
DI-714P+ 22Mbps trådløs bredbåndsrouter med printserver

Lidt hurtigere:
DI-624+  54Mbps trådløs bredbåndsrouter med indbygget switch
Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:40 #5
Bare mellem min pc og til en bærbar rundt om i huset evt ud i haven..
så ikke noget med printer nødvendigvis...
men gerne noget hurtigt
Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. oktober 2004 - 13:43 #6
jeg har læst at DI-614+´s rækkevidde skulle være endog meget ringe passer det?
Avatar billede anddk Praktikant
30. oktober 2004 - 14:16 #7
Jeg har ikke haft problemer med det. Min erfaring er at DLink rækker bedst.

Hvor langt skal det række og hvad med væge osv ??
Avatar billede hmoeller Nybegynder
29. november 2004 - 13:21 #8
det tog lidt tid med svar, men..

rækkevidde cirka 30 meter gennem 1 etage fra 1. sal til stue mm.
Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2005 - 18:08 #9
har nogen af jer erfaringer med 824vup+ og dens indbyggede printerserver?

jeg kan nemlig ikke få den til at finde en ganske ny HP Laserjet 1020...
Avatar billede anddk Praktikant
20. september 2005 - 18:17 #10
Ja, du skal installere det printer noget der følger med på Cd'en, så får du en RPTmate port du skal installere printeren på. Vælg egenskaber for porten og tilret IP-adressen og om det er USB eller parallel.
Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2005 - 19:42 #11
hehe, ja - jeg kan også læse vejledningen.
men det virker midlertidigt bare ikke.

Når jeg logger ind 824vup+´og ser under status står der at den ikke kan finde noget i usb-porten, :

Peripheral
Dial-up Modem Not ready
Printer(DB25) Not ready
Printer(USB0) Not ready

Printeren virker fint når jeg smider usb-stikket i pc'en...
Avatar billede anddk Praktikant
20. september 2005 - 20:05 #12
Det var mærkeligt.

Du har vel prøvet at tage strømme fra og sætte til igen ??

Det virker fint i min:
Dial-up Modem Not ready
Printer(DB25) Not ready
Printer(USB0) Ready
Avatar billede meek Nybegynder
20. september 2005 - 21:52 #13
ja, flere gange.
hvad printer kører du med?
Avatar billede anddk Praktikant
21. september 2005 - 06:25 #14
Brother HL-2040. Virkere fint.