Avatar billede secher_dk Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:27 Der er 13 kommentarer

Mystisk reboot!

Jeg har en ven som har haft lidt problemer pA de sidste, han computer gik i kage, sA jeg formaterede den og installerede windows.
Det virkede i et par timer, men sA begyndte den at genstarte de maerkeligste steder... nogen gange inde i Warcraft 3 som han spiller meget, andre gange nAr den bare stAr idle (dog ikke sA tit som nAr han spiller), endda en gang imellem mens computeren er ved at boote.
Kan nogen komme med et gaet pA hvad problemet kan vaere?
Avatar billede hcellegaard Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:44 #1
Jeg har en ven der har været udsat for noget lignende. Det fik vi løst ved at følge den opskrift som linket peger på..
http://www.freewindows.dk/fw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=802&forum=3

Det kan godt være at det ikke er samme problem, men måske kan det hjælpe at udføre første del af opskriften. Der blev nemlig ikke fundet nogen virus, men tilgengæld er PC hold op med at boote konstant..

Håber det hjælper..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:18 #2
Jeg behøver vel ikke at nævne noget om WindowsUpdate med tilbehør - eks Firewall ?
Avatar billede secher_dk Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:40 #3
nej det gør du ikke... har både prøvet sp1 og 2.. samme fejl sker..
Avatar billede kesh Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:06 #4
Har du ikke installeret en 3parts firewall?? For eksempel Symantec???
Avatar billede secher_dk Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:16 #5
Nej det har jeg ikke...
Avatar billede kesh Nybegynder
29. oktober 2004 - 19:46 #6
Så vil jeg foreslå at du tager dit internet stik ud, og reformatere den comp., så installere du alle drivere du har på cd/disk til den og ligger firewall og antivirus ind og først da sætter du internettet til igen..:-)
Når du er online igen, opdatere du først firewall og antivirus, derefter opdatere du inde fra Microsoft...:-)
Hvis du stadigvæk har probs så skriv lige ind igen..:-=

Ps.
Jeg vil foreslå dig at bruge Norton Internet security, der er alle de programmer du kan få brug for ang. sikkerhed..:-)Og efter min mening er det også det bedste program der er på markedet..
I'm out
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2004 - 19:48 #7
Citat: "...derefter opdatere du inde fra Microsoft..."
Anbefalet: DL SP1 eller SP2 fra
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
og gem på et passende medie.
Efter formateringen, drivers, så install SP1/SP2 vi nævnte passende medie. Når den er gennemført SÅ tilslut internettet med stikket i... og DEREFTER "...opdatere du inde fra Microsoft...:-)"
Avatar billede kesh Nybegynder
01. november 2004 - 11:07 #8
Oki, det var så en anden måde at gøre det på...:-)
Men der er jo en del måder det kan lade gøre på.. Alt i alt, så håber jeg du kan bruge vores forslag..:-)

I'm out
Avatar billede kesh Nybegynder
01. november 2004 - 11:20 #9
Jeg er ked af det Majsmarken, men dit link virker ikke, er du sikker på at det ikke en "lukket" server?? Der kun kan benyttes af folk på sdu??

Service pack 1..: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.asp

Service Pack 2..: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=en

Ellers kan du downloade den direkte fra microsoft, disse links virker ihvertfald..:-)

I'm out
Avatar billede secher_dk Nybegynder
01. november 2004 - 11:43 #10
Ja i har velnok mange gode ideer..

MEN, jeg tænkte at problemet måske kunne være hardware, og jeg havde ret. det var et varme problem:
Nedlukningsgrænsing i BIOS stod ret lavt, og CPU køleren som bare var en standard fra Intel var åbentbart ikke helt kraftig nok... jeg startede med at prøve at køre med den uden kabinet sider på, det sænker jo system temp. et par grader.. så kørte det faktisk bedre.. ingen reboots i et stykke tid... og nu med en ny køler, købt i weekenden kører den perfekt.... men tak for jeres gode ideer :D
Avatar billede kesh Nybegynder
01. november 2004 - 11:47 #11
Oki, lukker du lige spørgsmålet så...:-)

Ps.
Skriv hvis du får andre probs...

I'm out
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. november 2004 - 18:24 #12
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ er bare et alternativ til M$'s ditto. Der er det hele  samlet i een liste.
Virker fint for alle...
Avatar billede kesh Nybegynder
01. november 2004 - 20:29 #13
Oki, sorry..:-(
Har fundet at det var min browser, der laver probs, jeg havde lige installeret SDK og ikke genstartet...:-)
Min fejl..:-)

I'm out