Avatar billede thomas_j Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:05 Der er 8 kommentarer

Rundll32.exe bruger alt CPU kraft

Hej

Når jeg kigger i min tasklist har jeg en konstant CPU load på 100%. Som jeg kan se det er det min rundll32.exe som tager det meste. Alt op til 100%.

Er det nogle grund til dette? og kan man stoppe den.

Jeg har en IBM thinkpad med XP pro SP2 på.

Takker

/Thomas
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:13 #1
hehe... syntes der er alt for mange problemer med sp2... alle brokker sig.. derfor jeg altid venter laaaang tid med at hente den.. så kan det være de har fået løst nogle af problemerne... din rundll32.exe . bruger den altid så meget, eller kun med nogle programmer?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:26 #2
Smid en log herind til tjek.

Gå ind her og hent HijackThis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede thomas_j Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:22 #3
Hej.

Jeg kørte denne den 25 oktober.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\nutsrv4.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Realtek\Rtl8180\RtlWake.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Programmer\Macromedia\HomeSite+\Homesite+.exe
C:\Programmer\Davox\PCSupervisor\bin\clm.exe
C:\Programmer\Davox\PCSupervisor\bin\alertn.exe
C:\Programmer\totalcmd\TOTALCMD.EXE
C:\Documents and Settings\Thomas Johannesen.TGJ-LAPTOP\Skrivebord\spyware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [frymxins] "C:\Programmer\ATI Technologies\Fire GL 3D Studio Max\atiimxgl"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\IBMTools\Updater\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NuTCSetupEnviron] C:\Programmer\Rational\Rational Test\nutcroot\bin\ncoeenv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office OneNote 2003 Quick Launch.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: RtlWake.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IBM Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74FFE28D-2378-11D5-990C-006094235084} (IBM Access Support) - https://www.pc.ibm.com/egather/IbmEgath.cab
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:41 #4
Det ved jeg - http://www.eksperten.dk/spm/554367
og den kan vi ikke bruge til noget *S*

Den dag havde du jo ingen problemer, men ville blot ha' den tjekket for en sikkerhedsskyld.

Genstart venligst din computer > Scan med HijackThis > Gem en NY log og kopier indholdet af den herind *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
28. oktober 2004 - 19:41 #5
I øvrigt fandt tonnybrandt den jo ren ;-)
Avatar billede thomas_j Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:02 #6
Så har jeg kørt en ny

Den er her :

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\nutsrv4.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Realtek\Rtl8180\RtlWake.exe
C:\Documents and Settings\Thomas\Skrivebord\spyware\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [frymxins] "C:\Programmer\ATI Technologies\Fire GL 3D Studio Max\atiimxgl"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\IBMTools\Updater\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NuTCSetupEnviron] C:\Programmer\Rational\Rational Test\nutcroot\bin\ncoeenv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office OneNote 2003 Quick Launch.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: RtlWake.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IBM Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74FFE28D-2378-11D5-990C-006094235084} (IBM Access Support) - https://www.pc.ibm.com/egather/IbmEgath.cab

Takker for tålmodigheden
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:42 #7
Der er ikke tilført logge noget dårligt siden du havde tonnybrandt til at kigge i den.
Jeg kan se at du ikke kom i msconfig og fik fjernet det flueben ang. O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe

Ta' lige og få det gjort *S*

Download denne engangsscanner - tryk på gem og gem den på dit skrivebord.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand og kører engangsscanneren. Aktiver ALT i opsætningen og lad den arbejde helt færdig. Det kan godt ta' lang tid.

Derefter vil jeg gerne høre, om scanningen gav et resultat *S*
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:09 #8
Lukketid?