Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:16 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Idéer til SSO søges

Hej Eksperter

Jeg er nu nået til 3. år på Handelsskolen og skal derfor have valgt mig et emneområde til den Større Skriftlige Opgave. Da jeg har IT-A og i øvrigt har mange interesser indenfor IT, har jeg valgt dette fag.

Min lærer snakkede om at jeg kunne skrive om forskellen på PHP og ASP, da jeg til dagligt arbejder med den slags teknologier, men jeg syn's ikke at det virker som noget der kan komme særligt meget kød på.

Derfor vil jeg nu høre om nogle her har forslag, idéer, erfaringer, eller andet. Alt input er meget velkommen. Er der f.eks. noget der er oplagt at skrive om netop nu?

Tak på forhånd
Mikkel Rostved
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 13:25 #1
Du kan evt. Skrive om Outsourcing ... Hvilken Konsk. Det vil have for danmark om et par år hvis vi bliver ved med at outsource alt vores It opgaver til lande som Indien osv.. Du kan også lave en parellel til hvad der sker i USa bla. hvor her i sommer 55.000 IT jobs røg!  og hvilken effect det vil have i vesten i fremtiden...
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:29 #2
dhil, tak for din besvarelse og det er et spændende emne, men mon ikke det hører mere til under International Økonomi? Det har jo ikke nogen direkte forbindelse til IT.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 13:35 #3
Det har du nok ret i .. Sorry !
Avatar billede taskmgr Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:36 #4
Det er skam i orden :)
Avatar billede a1a1 Novice
28. oktober 2004 - 14:33 #5
du kunne jo prøve med noget open source vs. closed source?
(dine lærere er vel ikke nørder så det opfattes ikke som en "flamewar" (eller hvad det nu hedder).

der er fordele og ulemper ved brug af det ene eller andet, og du vil kunne finde mange (mere eller mindre "farvede") rapporter, doktorafhandlinger m.v. du kan bruge i din opgave.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2004 - 15:12 #6
eller måske om spyware ... og net sikkerhed ?
Avatar billede soes Nybegynder
28. oktober 2004 - 22:35 #7
Har selv gået på HHX og skrev også min SSO i IT-A.

Jeg analyserede to hjemmesider som solgte det samme produkt. I min analyse kom jeg ind på naturligvis ligheder men også uligheder mellem dem. Mener også at der var noget generelt om e-handel og tillid dertil. E-handel i sig selv er et stort emne som jeg vil mene at man sagtens kan bygge en hel SSO omkring.
Hvis du vil dreje den ind på lidt mere IT område, så kan du jo skrive noget om hvordan man kan højne sikkerheden i en E-Butik. Om der findes nogle færdige pakkeløsninger og fordele og ulemper ved disse. Udviklings omkostninger ved selv at lave en kontra fleksibilitet o.l.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:28 #8
Rigtig gode forslag, tak for det :)
Jeg lader den stå lidt tid.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
01. november 2004 - 17:08 #9
soes, vil du ha' point?
Avatar billede soes Nybegynder
01. november 2004 - 22:16 #10
jo tak :)

håber at du har fået et par idéer
S. Søndergård
Avatar billede taskmgr Nybegynder
01. november 2004 - 22:53 #11
Det har jeg :) Tak for hjælpen