Avatar billede nysted Nybegynder
28. oktober 2004 - 13:03 Der er 9 kommentarer

Langsom netværks adgang til mysql

Jeg har et program der gør brug af System.data.odbc og den skal forbinde til en mysqldatabase via et netværk, indtilvidere har det fungeret uden problemer da programmet har forbundet via localhost, men når det skal fungere via netværk går svartiderne fra under 1 sekundt til omkring 20-30sec pr forbindelse til databasen.
Jeg har prøvet at forbinde til databasen både via trådløst netværk og med 100mbit kabel, og resultatet var det samme.
Kan det måske være System.data.odbc der er langsom?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2004 - 14:18 #1
Skal der hentes meget data over netværket ?

NB: De fleste har bedre erfaringer med ByteFX .NET provider for MySQL
(nu MySQL Connecter/.NET) end med ODBC.
Avatar billede nysted Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:27 #2
Det er ganske små mængder data der skal hentes. Og er det muligt at bytefx vil få det til at fungere noget nær lige så optimalt som når det kører lokalt?
Og kan der være andre grunde til at det kører langsomt end at odbc driven ?
Avatar billede a1a1 Novice
28. oktober 2004 - 14:35 #3
jeg har brugt microsofts odbc.net og mySQL 3 og 4 i langtid uden problemer
Avatar billede nysted Nybegynder
28. oktober 2004 - 14:43 #4
Oki vi er nu igang med at teste forbindelsen, og prøver med en anden maskine, og der er der ind til nu ingen problemer med svar tider... Så måske er problemet et andet...
Vi starter med at teste på flere maskiner for at se om det kan ændre noget...
Avatar billede nysted Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:25 #5
Problemet lå åbentbart på min bærbar, da programmet fungerede upåklageligt på andre computere.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2004 - 15:28 #6
Er anden form for traffik også langsom fra den bærbare ?
Avatar billede nysted Nybegynder
28. oktober 2004 - 17:58 #7
Umiddelbart ville jeg sige nej, men måske? det er en ældre en 1.1 ghz pIIImobile med 512mb ram, og det tager hårdt på den at køre norton antivirus, måske kan det have været årsagen...
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2004 - 18:17 #8
Måske - selvom det lyder vildt at antivirus skulle gør en db 25 gange langsommere
Avatar billede burningice Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:40 #9
offtopic: hehe... en ældre bærbar... her er vi nogen der kører med celeron 700 med 192 mb ram :P ;)