Avatar billede izi Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min skærm piver! Hjælp!

Hej

Min skærm er begyndt at pive, med sådan en meget høj og lys tone. Den gør det ikke hele tiden. Den stopper selv efter et stykke tid, men starter derefter igen. Hvis man flytter lidt på skærmen stopper den også.

Hvad kan jeg gøre? Nogle gode forslag?

Hilsen Isak
Avatar billede hexya Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:03 #1
Det lyder præcis som om der er gået mus i den. Prøv at stille en musefælde med lidt stærk ost i nærheden af skærmen :^)
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:06 #2
Det ku godt lyde som at det er en spole i skærmen der laver larmen....
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:10 #3
Den lokale radio/tv mand plejer at kunne "smøre" en spole biligt

En anden mulighed: nogle monitorer har blæsere installeret, og et slidt leje i en blæser kan også lave en mislyd.... men jeg tror mere på det med spolen
Avatar billede baronbadedyr Nybegynder
27. oktober 2004 - 20:10 #4
Jeg har selv oplevet det før.. efter jeg flyttede rundt på computeren stoppede det.. Rimelig uforklarligt..
Avatar billede peet-49 Novice
27. oktober 2004 - 20:56 #5
Det er en trofo, der hyler-lammellerne er kommet i sving, det klares af et værksted, eller anden kyndig med noget højspændingslak på spraydåse.
Avatar billede screem_brille Novice
28. oktober 2004 - 02:01 #6
peet49, det er nu ikke lamellerne men selve viklingerne der vibrerer, det ses nemlig også i spoler som har en fast/uden kerne, men ellers ja det løses ofte med lak
Avatar billede izi Nybegynder
20. december 2004 - 18:19 #7
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2004 - 18:55 #8
hvorfor vil du ikek give nogen point for det, du har fået det rigtige svar ?