Avatar billede svb Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:15 Der er 2 kommentarer

Brug af proxy server

Davs eksperter derude, jeg bor på et kollegium hvor vi har en fælles internet forbindelse! Problemet er at opkoblingen bla.  ikke kan oprette forbindelse til fildelingstjenester osv. Dette er dog ligemeget, det værste er bare at jeg ikke kan bruge skype, ville det hjælpe at installere en proxy server eller kan man måske bruge et helt andet program?

På forhånd tak

Kasper Sørensen
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:59 #1
Hvor er det henne af du er i landet?
Jeg sidder bag en på kollegienet odense...der har vi en FKO-Gate...en side vi skal åbne inden vi åbner programmet, det virker med det meste
Avatar billede sv.a Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:19 #2
Først en ting.
Det er sikkert ikke aktuelt, men er der flueben i "brug port 80 som alternativ" i fanebladet forbindelser, under menuen "filer - instillinger"

Jeg sidder selv bag en (til tider) ret irreterende ISA proxy.
Dette havde fra start betydningen, at jeg ikke kunne bruge andet en f.eks. Internet explorer.
Jeg har løst dette, med en lille proxy på min egen maskine.
Programet for det til at se ud som om at, trafikken kommer fra en Internet explorer.
http://sourceforge.net/projects/ntlmaps/

Det er nødvændigt at du installerer phyton, hvis du vil bruge det.

Det har hjulpet mig en del.