Avatar billede kennilinux Nybegynder
25. oktober 2004 - 05:17 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

hvad er best: 1MB Cache el 512 KB Cache

ja. det hele står i titel'en.. men det kommer dog også her..

Hvad er best.  1MB cache eller 512 KB cache?

og hvad er Forskellen evt.?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. oktober 2004 - 06:57 #1
Hey
Den med 512 kb er af typen "Northwood" og den anden er af typen "Prescot". Prescot til socket 478 var ikke den "rigtige" processor, men bare en midlertidig som kom før den rigtige socket 775 Prescot. hvis du køber socket 478, så skal du købe den med 512 kb, for den yder bedst.
Avatar billede ricky Nybegynder
25. oktober 2004 - 08:03 #2
Det kommer vist an på hvad man skal bruge den til.

Fra Toms Hardware:
"Despite 1 MB L2 cache and some optimizations, Prescott is slower than Northwood in roughly a third of our benchmarks. Software, like many 3D shooters and more serious applications like Lame, MS Movie Maker 2, Mathematica, Cinema 4D or even 3DStudio perform worse than before.

On the other hand, there are a similar amount of applications that run faster on a Prescott CPU. These are DivX encoding with Xmpeg, file archiving with WinRAR, video authoring using Pinnacle Studio 9 and the remolded SYSmark 2004"

http://www.tomshardware.com/cpu/20040201/prescott-30.html
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:19 #3
Du skal også lige være opmærksom på, at prescott'en blive en del varmere end northwoode'en.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2004 - 23:35 #4
Problemet med socket 478 Prescott er, at clock speed ikke er hurtig nok til at holde dens 30 trins pipeline fyldt.
Tager man derimod en socket 775 3.4 men helst 3.6 GHz så banker den Extreme Edition med hånden bundet på ryggen.
Desuden er 775'ern overclock venlig, 3.6 kan skrues op til 4.0 GHz.

Skulle jeg vælge socket 478, så tog jeg også Northwood med 512 KB, men skulle jeg vælge den hurtigste hvor også AMD er med i udvalget, så ville jeg vælge socket 775 3.6 GHz.

Varme er noget man skaffer bort med køling.