Avatar billede falkevej Juniormester
23. oktober 2004 - 17:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt post

Har problemer med outlook.
Når jeg modtager post får jeg poste dobbelt. Nogen som kender en løsning på dette problem.
Tillægsspørgsmål:
Jeg får hele tiden et nyt vindue op hvor der skal tastes adgangskode.
Men den bruges ikke. Altså den dukker op uden nogen grund.
Mod der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:44 #1
Har du flere profiler med enslydende email adresse?
Har du oprettet nogle bestemte regler i forbindelse med modtagelse af post?
Avatar billede falkevej Juniormester
23. oktober 2004 - 17:57 #2
Nej men der er to bruger på maskinen med hver deres mail adresse.

Oprettet regler ................... hmm ikke umildbart
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:04 #3
Har du i din opsætning sat din mailudbyders server til at gemme mails i et vist antal dage?
Hvilken outlook version benytter du?
Avatar billede falkevej Juniormester
23. oktober 2004 - 19:01 #4
Post er sat til at blive gemt på serveren til det bliver slettet fra slettet post.
Bruger outlook xp
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:37 #5
Du kan evt. prøve en systemgendannelse.
M.h.t. adgangskoden er det et problem som dukker op i tide og utide hos mange. Har selv oplevet det og der findes ingen klar løsning. Buddene er megetforskellige. Benytter du router?
Avatar billede falkevej Juniormester
23. oktober 2004 - 19:42 #6
Systemgendannelse lyder ikke så spændende, specielt ikke da problemet først kom efter skiftede fra outlook express til Outlook.

Nej ruger ikke router.
Avatar billede miko67 Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:43 #7
dobbeltpost sker tit hvis man modtager en mail der ikke umiddelbart kan downloades... så gir den fejl og næste gang man prøver får man al posten en gang til.
Løsning i dette tilfælde vil være at gå på webmailen og slette den (som regel for store) mail der giver problemer.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:17 #8
Du bør gå ind i dit outlook express og fjerne alt kontoopsætning ´- ja faktisk nulstille programmet.
Avatar billede falkevej Juniormester
24. oktober 2004 - 14:37 #9
Så, nu er outlook expres fjernet fra maskinin, men får stadig dobbeltpost. Godt nok trals....!
Avatar billede klojs Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:58 #10
Jeg oplever af og til det du skrivver om. Nogle gange genstarter jeg bare maskinen, andre gange hjælper det at jeg tømmer min webmail, så den ikke bliver for fuld.

Jeg har også prøvet at bede den om at gemme posten men slette den når jeg tømmer slettet post mappen, men det virker ikke. Har lige slettet 6500 mails fra min webmail.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:39 #11
Jeg ville nok ta` tyren ved hornene og geninstallere outlook, hvis ikke det hjælper at slette/genopsætte kontoopsætningen på brugerne som er på computeren.
Endvidere bør du nulstille din webmail, og hjælper dette heller ikke skal du have fat i udbyderen. Så ligger fejlen sikkert hos dem.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:44 #12
Når jeg modtager det samme post to gange sker det for det mest pga. outlook lukker ned ved en fejl imens den henter post. Så det skal man selvfølgelig undgå.

Til det med et vindue som hele tiden dukker op som du ikke bruger... det ligger vel under konti? og skal bare slettes.. Hvis der ellers står kontooplysninger i vinduet så er prøv med en gyldig kode:p
Avatar billede falkevej Juniormester
24. oktober 2004 - 19:46 #13
Jo det kunne være en løsning Jeanne..........
Webmailen er tømt...........i hver til fald som jeg ser det. Ja måske der skulle ringes til tdc.
Avatar billede falkevej Juniormester
24. oktober 2004 - 19:47 #14
Ups der skulle slevfølgelig stå jeanette
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
20. november 2004 - 23:57 #15
Heysa. Hvad fandt du ud af?
Avatar billede falkevej Juniormester
30. oktober 2006 - 08:26 #16
beklager den send pointgivelse
Avatar billede falkevej Juniormester
26. november 2006 - 07:50 #17
løst