Avatar billede apj Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:51 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes du om denne pc?

P4 3.2 mhz prescott
1 gb ram
256 mb radeon 9250
480 watt powersupply
dual layer DVD burner
120 seagate HD 7200 rpm

Ser det ok ud?

Kommenter please :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2004 - 13:05 #1
Hvis den bare skal bruges til småspil og kontorprogrammer/programmering m.m. er den ok.

De punkter jeg synes du skulle kigge på er strømforsyning (overkill emd så stor en strømforsyning) og grafikkort der ikke er krafigt nok til de nye spil.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. oktober 2004 - 13:21 #2
John det er ikke overkill med en stor PSU :-)

Store strømforsygninger er altid lavet af bedre komponenter og det er langt bedre at have en stor PSU der bruger lidt kraft på at forsyne, end en lille PSU der skal yde meget for at forsyne :-)

Bortset fra VGA og prescot CPU'en er den fino :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2004 - 13:27 #3
"Store strømforsygninger er altid lavet af bedre komponenter"

Det har du nu ikke ret i - desuden vil en strømforsyning levere samme kraft uanset størrelsen ;)
Avatar billede freehelp Praktikant
23. oktober 2004 - 13:27 #4
En ulempe er dog at kraftige strømforsyninger kan have en lavere virkningsgrad/effektivitet ved relativt lave belastninger, så hvis man bruger en ekstremt kraftig strømforsyning til f.eks. en Via EPIA vil man bruge mere effekt end nødvendigt – og store kraftige strømforsyninger vil også være dyrere i anskaffelse.
Så – alting med måde..
Avatar billede freehelp Praktikant
23. oktober 2004 - 13:31 #5
Det har du nu ikke ret i - desuden vil en strømforsyning levere samme kraft uanset størrelsen ;) --> never :-)

En lille PSU skal jo arbejde langt mere for at forsyne end en stor PSU skal.

Desuden køler en 80 mm ikke på samme præmisser som en med 120 mm.

Vil til en hvertid tage en stor PSU
Avatar billede freehelp Praktikant
23. oktober 2004 - 13:54 #6
Så fik man en dårlig karma mere første gang man stikker næsen frem for at hjælpe!

Lorte forum!
Avatar billede apj Nybegynder
24. oktober 2004 - 10:58 #7
OK... lidt mere specifikt.

Er det en daarlig processor og hvorfor?

Hvad er der galt med grafik kortet? Er det ringe?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2004 - 11:13 #8
Ja grafikkortet er ikke særligt godt!

Har intet nævnt om procesor.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2004 - 11:14 #9
Det freehelp mener med at det ikke er så godt med Prescott processor er at den bliver lidt varm - ydelsesmæssigt er den fin.
Avatar billede apj Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:20 #10
ok..men er det ikke derfor at psu er stoerre... fordi processoren skal bruge mere watt for ikke at blive varm?
Avatar billede apj Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:21 #11
og hvad er der galt med grafikkortet.. er 256 mb ikke nok?
Avatar billede apj Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:45 #12
jeg kan ikke finde en anmeldelse af grafikkortet online. Der er 100 p til den der kan hjaelpe mig med det :-)

Jeg kan kun finde radeon 9600 og 9200 eller 9250 128 mb.. jeg leder efter "radeon 9250 256 mb " noejagtigt.
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:30 #13
Ang. grafikkortet så er det en normal fejtagelse af tro at ydelsen kun afhænger af antal ram. I virkeligheden er ydelsen lagt mere afhænig af chippens samt rammenes hastighed. Det er så her du går galt i byen med det dér GFX, da det er en ny model baseret på en gammel chip, og demed er det et udueligt GFX til nye spil.

Du kan sammenlige således. Du har to computere, en på 400 Mhz med 2 gb SDRAM ram, og en på 3 Ghz med 512 Mb DDR ram. Så burde det give sig selv af 3 Ghz'en er klart hurtigst. :)
Avatar billede debuur Nybegynder
24. oktober 2004 - 14:29 #14
link til sammenligning af grafikkort www.3dkort.dk - det grafikkort du nævner her er et low end kort - om det har 256 ramm eller 128 betyder mindre - hvis det bare er en kontor maskine du søger så er det fint især hvis den har passiv køler. Men skal du bruge din pc til nye spil så skal du minimum op i et ati Radeon 9600 pro.
Avatar billede apj Nybegynder
27. oktober 2004 - 07:23 #15
great. vil I to svare?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. oktober 2004 - 20:07 #16
ok :)
Avatar billede apj Nybegynder
28. oktober 2004 - 06:04 #17
fint, nu mangler vi bare de andre....

bull, debuur og freehelp...

Lad os sigeden 30/10 giver jeg pointene..
Avatar billede debuur Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:39 #18
tak for tilbuddet om point - men jeg mener ikke jeg skal have for min ene kommentar.
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:25 #19
Mon ikke snart du kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller får det her lukket ned!?
Avatar billede apj Nybegynder
03. januar 2005 - 13:40 #20
Er det bedre?
Avatar billede freehelp Praktikant
03. januar 2005 - 13:58 #21
Altid