Avatar billede henningc Nybegynder
09. marts 2001 - 00:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

skrattelyd på cd brænding

Hvorfor kommer der en skrattelyd mellem nogle af numrene på en ellers perfekt brænding?
hilsen henning
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. marts 2001 - 01:57 #1
fordi at den ikke er PERFEKT!
Prøv...

Check at der egentlig er plads til numrene på cd\'en!

Brænd KUN fra harddisken. DVS, at du skal have musikken ned som wav filer på computeren og så brænde dem derfra! Det giver det bedste resultat!

Reduser brændehastigheden...
Avatar billede boogeta Nybegynder
09. marts 2001 - 02:10 #2
Det er meget tit at hvis du brænder \"copy on the fly\" dvs. direkte fra dit cd-drev til din brænder, så skal du have en meget stabil og hurtig overførsel. Det gøres bedst med SCSI. Og hvis du skal brænde \"direkte\" fra CD til brænder, og det er IDI-kabel du kører med, må CDrom og brænder ikke sidde på samme kabel. Det skyldes at kablet ikke kan sende oplysninger både den ene og den anden vej på samme tid.

Hvis du skal brænde audio, så læg det først ned på hardisken og derefter brænd det over på en blank CD. Nu ved jeg ikke hvilket brænderprogram du bruger men husk at tjekke den bedste konfiguration. dvs. hvilken hastighed du kan brænde med og få det bedste resultat.

Jan
Avatar billede terminator Nybegynder
09. marts 2001 - 05:13 #3
>>>boogeta: Det gøres bedst med SCSI
ARRRRH.......Ved jeg nu snart ikke !
Ihvertfald ikke hvis det er en PlexWriter IDE
Eks: 12/10/32 med Burnproof teknologi.
Det er ihvertfald kun et spørgsmål om tid, før at IDE bliver ligeså hurtigt og stabilt.
Stabilitet =SCSI Pris=IDE :o)

Men Henning, prøv evt med nogle andre CD-R medier.
Især hvis det er i bilen du afspiller kan der være bøvl.
Har selv haft mange problemer med f.eks Mr.Platinum, de er ikke gode i bilen.......men igen kommer det jo også an på hvor følsom ens Cd-Afspiller i bilen er.
Hvis det altså er i Bilen du har problemer.

Avatar billede henningc Nybegynder
11. marts 2001 - 23:38 #4
Tak for svarene. Da jeg nedsatte brænderhastigheden fra 8x til 4x forsvandt skrattelydene - så point til boogeta.
Hilsen Henning
Avatar billede boogeta Nybegynder
11. marts 2001 - 23:46 #5
Selv tak, det var så lidt.

Jan