Avatar billede krann Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dvdfilm fra Canada.

Jeg er i Qjeblikket bosat i Canada. Jeg har kQbt et par dvd film herovre, da de kommer ud en del tidligere, og er en anelse billigere herovre:P. Men sA var der en der sagde, at nordamerika bruger et andet system, sA jeg ikke kan se dem derhjemme. Er der noget jeg kan gQre? Er det sandt? Hvad hvis jeg kQbte en canadisk dvd-afspiller til min comp?

// KraNN \\
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. oktober 2004 - 20:10 #1
De fleste billige dvd-afspillere herhjemme er idag kodefri, og burde i langt de fleste tilfælde sagtens kunne afspille dine film, uanset hvor de er købt.
Avatar billede dolemite Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:42 #2
Næsten alle dvd-film er regionskodet! I Europa har vi f.eks. region 2 og i Usa og Canada er det region 1. Du vil som regel IKKE kunne afspille din film fra Canada i en stand-alone dvd-afspiller i Danmark, MEDMINDRE at du har købt en dvd-afspiller hvor forretningen lagde vægt på, at den var regionsfri! Hvis det er på computeren du vil afspille den, så skal du havde noget software der omgår regionskoden!