Avatar billede anderskdp Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Adgang til anden computer

Jeg har to computere på internettet gennem en router. Disse to computere kan godt se hinande, men kan ikke få adgang til hinanden. Hvilke indstillinger skal jeg ændre således at jeg kan overføre filer mellem dem?
Når jeg forsøger at få adgang til den ene, gennem den anden, siger den, at jeg ikke har ikke tilladelse at bruge denne ressource.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:28 #1
hej du trykker på start og så på netværkssteder der trykker du på (over til venstre) *opret et hjemme eller -mindre kontornetværk og så trykker du der og så kommer der en boks frem/op der hedder *Velkommen til guiden netværksinstallition* som du så bare følger slavisk:)
HUSK at tænde for alle dine printer o.s.v da det hele skal stå tændt for at kunne skabe forbindelse.

m.v.h

pp
Avatar billede anderskdp Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:54 #2
det hjalp ikke, jeg har stadig ikke adgang og nu kan de to computere heller ikke se hinanden.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:45 #3
k så prøver vi en anden mulighed (foresten brugte du en boodiskette - for det skal du )?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:46 #4
Har du msn så tilføj mig der og jeg vil hjælpe dig og så smider vi bare svaret ind så der ikke er sure miner:)

m.v.h

pp  ps: hvis du ikke vil er det helt iorden og vi gør det bare herfra´´np;)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:33 #5
for det føreste hvad siger den og bruger du en bootdiskette eller bruger du selve din windows cd (for den kan du jo bruge´´sry´´ jeg glmete at sig det men det står der osse:)
prøv således:
start - kontrolpanel - netværksforbindelser - og så tryk på - kongifugere et hjemme- eller mindre kontor netværk (igen/prøv igen og så *HUSK* at enten bruge den mulighed med at oprette en bootdiskette hvis du har sådan en el. brug din windwos cd for den skal du nemlig kører bagefter på alle de pc'er du vil tilslutte det samme netværk FØR det virker og så genstart så  skulde det gerne virke) Jeg ved det da jeg har selv gjort det på mine 3 pc'er de er osse forbundet.

Så er der lige enn ting mere du skal lige sætte et museben i den boks der fremkommer under indsatllitionen (hvor du bliver spurgt til om div. ting/guidede igennem) der skulde gerne værre 2 steder i samme boks hvor det ene allerede er sat og hvor du skal jeg sætte et i det andet *OSSE* for så kan det nemlig lokalicere dine pc'er.

prøv at gøre således og hvis det ikke virker så giv lige noget feedback i form af  en kort beskrivelse på hvad du gør og hvad den siger/skriver hvis det ikke virrker denne gang heller.

m.v.h

pp

Hygge;)
Avatar billede anderskdp Nybegynder
17. oktober 2004 - 19:03 #6
ejg benytter mig af din beskrevne framgangsmåde, men det hjælper ikke. Tror at det drjer sig om nogle sikkerheds indstillinger, et eller andet sted.
Det sted du omtaler med fluebenene, kommer jeg aldrig til.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:28 #7
Hviket styresystem bruger du? det jeg taler om med flueben i er i *vælg en forbinndelses metode* undervejs i indstallitionen, men du skal huske at tage den første når du skal vælge hvilken en computer der skal deles med de andre og deri sætter du en prik i den øverste der siger den at de andre pc'er får forbindelse igennem denne pc.
Har du msn el. skype? for så kan du/jeg lige tilslutte mig din liste så kan jeg hjælpe dig derfra for der kan jeg lave det for dig hvis du vil have det.

m.v.h

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:32 #8
du kan se mine mail oplysninger i bruger:) hvis du vil det så kan du få svar med det samme feks.:)

pp
Avatar billede grinderslev Praktikant
18. oktober 2004 - 00:13 #9
Går ud fra du bruger Windows 2000 eller XP.
1. start stifinder og lav en mappe som du kan kalde testmappe
2. Højreklik på den og vælg deling og sikkerhed. Klik på "guiden netværksdeling" og kør den. Husk at begge maskiner skal ligge i samme arbejdsgruppe.
3. Kør punkt 2 igen og sæt flueben i "del denne mappe på nettet" og giv den et navn f.eks testmappe.
4. På den anden computer starter du nu stifinder, vælger funktioner, opret en forbindelse til et netværksdrev.
5. vælg et drev bogstave og skriv netværksstien i feltet mappe f.eks \\192.168.1.25\testmappe
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 10:43 #10
Du skal osse lige huske (for gud skyld) at du ikke må kalde de 2 pc'er for samme navn da der så vil opstå en konflikt og så kan du heller ikke få adgang til dine filer og hvad du nu el. har på din/dine pc'er.
hvordan går det med opsætningen? det kunne værre rart med lidt feedback da man på en måde arbejder i blinde (hvis du forstår hvad jeg mener - du sidder jo på den anden side af skærmen og jeg kan jo ikke lige se hvad du laver) så ville det osse værre lidt nemmere at guide dig igennem:)

m.v.h

pp
Avatar billede lasse52 Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:09 #11
Hvis XP's egen firewall er slået til kan man se PC'erne i netværket, men kommer ikke ind. Slå firewallen fra og installér f.eks. ZoneAlarm eller opgrader med ServicePack 2 så kører det.

Venlig hilsen
Lasse
Avatar billede pillpopper Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:36 #12
Hej lasse52 jeg er ikke enige i at man skal slå windows firewall fra for at det gerne skulde virke, det burde det aligevel gøre (jeg har ikke noget problem jeg har lige sat 3 pc'er sammen pt. !
MEN, jeg giver dig helt ret i at vedkommen skal få sig en anden firewall end Bill Gates dårlige produkt for den er ikke en pind værd.

Prøv denne vejdledning den er lige til at gå til så kan du osse se og få et bedre indtryk af hvad det er du gør og hvad vi siger:)
Link:  http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=winsetup

Prøv at se denne vejledning den er ikke så tosset enda den har det hele :)
god fornøjelse, og hvis det nu ikke virker igen er du så ikke flink at beskrive hvad det er der gør de og hvad den siger og kommer fre med af div. svar/advarelser o.s.v for så vil det værre en hel del nemmere at lige sige, hey det er der den er gal:-)

m.v.h

pp
Avatar billede lasse52 Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:21 #13
>Pillpopper  Jeg ønsker dig til lykke med at få dine 3 pc'er i net uden problemer ;-) ---  jeg har prøvet det samme uden held - altså med XP's egen firewall. Jeg installerede ZoneAlarm og prøvede osse Kerio (rigtig god, men lidt besværlig) og så var der pludselig ikke nogen problemer med at komme ind. Akja. Men MS har da oppet sig, for med servicepack 2 kører det fint. Så XP's nye firewall vil jeg da benytte et stykke tid endnu.
Ellers er din anvisning jo måden at gøre det på. Min eneste tilføjelse skulle lige være den, at disketten eller CD'en kun skal bruges på de PC'er i netværket der ikke er XP'ere.

Venlig hilsen
Lasse
Avatar billede pillpopper Nybegynder
20. oktober 2004 - 04:56 #14
vi er uenige men aligevel enige i sidste ende:) kan du have det godt lasse52;)

m.v.h

ps: Bare brugeren kan få det til at virke så er det fint:-) (det må vi da håbe)
Avatar billede anderskdp Nybegynder
24. oktober 2004 - 15:34 #15
Hej og tak for svaret
Jeg har valgt at formatere begge maskiner og det hjalp på problemet. Jeg kører nu bare med en annden firewall på dem bagge to.
Dit svar er utvivlsomt rigtigt og derfor får du også point'ne.
Du må undskylde at jeg ikke har skrevet mange oplysninger tilbage, men det hang lidt sammen med at jeg formaterede.