Avatar billede spit Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:16 Der er 4 kommentarer

Min PC er forhekset

Hej jeg ved ikke om det er virus eller ej me mi PC kan ikke sterte ordentlig ca hver anden eller tedje gang Ofte beder den om bootCD for a komme videre . Enkelte gange slår den min HD om til PIO tilstand.Enkelte gange beder min PC om scandisk ved start
Mit gamle OS var w2k
jeg har skiftet HD og operativsystem til Xp men lige meget hjælper det
Har kørt mange virusscan. Kan der ligge en virus i Bios og hvis- hvordan fjerner ma så den.
har i forslag for ellers er der snart kun tilbage at skifte bundkort , ram og cpu

På forhånd tak for svar
Avatar billede spit Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:17 #1
sorry for stavefejl det gik lidt hurtigt *S*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2004 - 17:10 #2
Ja jeg vil da foreslå dine RAM. Men jeg vil også foreslå at du tester hardwaren, inden du begynder at skifte det ud.

Til testen skal du bruge et stykke software, da det jo kan forekome at du også vil teste din gamle harddisk vil jeg foreslå dig at du hente ultimate boot cd og brænder den på en CD. Her efter køre du en RAM test og eventuel en test af din harddisk (kan da også være dårligt IDE kabel)

UBCD finder du her: http://ultimatebootcd.com/
Direkte link til download (57 MB): http://freecache.org/http://213.158.115.59/~ubcd/ubcd24.exe
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2004 - 18:28 #3
fandt netop denne side, med totalt fede harddisk tools.

scan din harddisk, med det tool der høre til: http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_hdd2.html

Alle disse tools ligger også på Ultimatebootcd.com
Avatar billede spit Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:48 #4
hej james t dk
Tak for svaret , jeg har allerede gennemført flere teste af HD, RAM samt CPU uden at finde fejl.
Måske har du ret i at kablet kan være dårligt, men kan det bare lige blive det fra den ene dag til den anden ??
min PC fejler ved boot med periodiske mellemrum. kan der være virus i BIOS , jeg har updatet den i går uden forbedring.
Når PC går ned nu skal jeg bruge xp CD'en for at få den startet igen  ???

Når førs min PC er stertet kører den upåklageligt så det er kun ved boot der er problemer