Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:56 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Findes ånder? Spørgelse?

Findes de endelig?
Hvem er de?
Hvorfor er de her?

Det vil vi alle nok have svar på, men for 3 dage siden, kl lidt over 00:00 ca. 00:16 skulle jeg hente en smøg inde ved min søster, da jeg så havde fået en og stod derinde lidt kunne jeg høre ligesom en som skrev på mit tastetur, jeg blev stiv af skræk, min søster grinede og sagde "uuuh, det spøger", jeg blev skide bange, og sov inde ved hende.

Dagen efter skulle jeg heldigvis over til en ven og sove.

Men igår aftest lidt over 00:00 ca. 00:46 hørte jeg ting som blev smadret + bildøre (og vi bor i en MEGET lille by)
Og fjernsynede begyndte at lame + vores brandovn.

Hvordan kan jeg få dem væk?
Hvorfor gør de mig bange?

Findes der nogle måder at få dem væk på?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:04 #1
Der er nok nogle, som vil holde fast i, at spøgelser eksisterer, man siger jo også, at der er mere mellem himmel og jord end godt er. Om man så tror på det, er helt op til én selv. Jeg har selv i mine yngre dage oplevet de fænomener, som du beskriver, men i dag, hvor jeg er 52, er det så som så med det. Nok fordi jeg ikke tror på det. Under alle omstændigheder kom jeg ud af disse - efter min mening - tvangstanker ved at bilde mig selv ind, at det er nogle kære fra hinsidas som passer på mig, og jeg har jo aldrig været bange for min bedstemor eller andre fra familien. Siden forsvandt fænomenet og i dag er det forsvundet. Så tænk positivt, så vil du til sidst slet ikke bemærke det mere. Grunden til at du er bange er vel fordi du ikke ved hvad det er. Og ja, mit svar er ment seriøst :-)
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:06 #2
Okay, men min mor har oplevet nogle "vildere" ting som feks, reole som falder ned osv, kan de ikke bare lade os være? - Hvad vil de?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:08 #3
Husk også, at der som regel er en naturlig forklaring på alt :-) At du hører en bildør smække, er fordi der ER en bildør der smækker. Hvis du bor i en lille by og der ellers er helt stille i byen, kan man faktisk godt, hvis vindretningen er rigtig, høre en bildør smække, selv om det foregår i den anden ende af byen, hvis du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:09 #4
Tja, mon ikke reolen har stået skidt i forvejen, tror du ikke den ville været falde ned alligevel?
Avatar billede edderduns Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:11 #5
its 2 creepy 4 me
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:16 #6
Nej, hun har oplevet andre "sager" som jeg ikke vil fortælle, da jeg synes det er for uhyggeligt, men det med tasturet der skrev, er ikke liiige et tilfælde!
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 12:17 #7
Hmm interessant. Jeg vil lige starte med at sige at jeg hører til den side som mener at det alt sammen foregår inde i folks hoveder.

Anyway, så mener jeg at du ikke skal være bange. Skub ikke tingene væk, men gå ind i dem. Altså kan du høre dit tastatur, så gå direkte ind til det! Og se at der ikke er noget. Det handler om at konfrontere frygten.

Du skal også se på hvordan du har det. Spørg dig selv: Får jeg nok søvn? Har jeg problemer i dagligdagen? Sidder jeg for meget foran computeren? Er jeg meget alene? Får jeg nok frisk luft? Prøv at se dig selv udefra. Har du det godt?

Man kan meget let bilde sig selv alt muligt ind. Så sendt som i forgårs aftes så jeg noget som lignede et lysende øje i min have. Men ved at konfrontere sagen og gå direkte hen til det så jeg at det blot var en aluminiumsdåse.
MEn til at starte med dannede jeg mig alle mulige billeder op i hoved af hvad det kunne være for et dyr/monster. Vores fantasi kan være utrolig kreativ.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:17 #8
Jeg har også oplevet fænomener i denne lejlighed, jeg bor i nu. Mine forældre, som i dag er borte, har boet her, og i soveværelset har min mor været plaget af et "spøgelse" som simpelt hen hylede om natten, så hun ikke kunne sove. Da jeg så flyttede ind, og min datter, som på det tidspunkt var 8 år, fik det værelse, var også plaget af hyleriet. Nu da hun er blevet voksen og flyttet hjemmefra, har jeg så overtaget værelset og har også bemærket hyleriet. Jeg gav mig til at undersøge, hvad fanden det var, det var ret fustrerende at høre på, når man skulle sove. Jeg fandt også ud af hvad det var. Det var en lille utæthed i vinduet der gjorde, at hvis vinduet i badeværet f.eks. var åbent, kom der gennemtræk, og så hylede det inde i soveværelset. Så sådan kom jeg af med mit "spøgelse" :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:18 #9
Så sådan set er jeg fuldstændig enig med doggy82 :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:20 #10
Jeg har også oplevet sjovere ting, med min vhs-maskine. Man sidder og ser en film, pludselig stopper filmen og båndet går ud af maskinen, loader ind igen og fortsætter afspilningen. Det var syret :-) Men jeg er sikker på, at der er et eller andet i mekanikken, der har gjort det :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:23 #11
Eller at stereoanlægget pludselig skruer sig selv op :-) Jeg ser knappen dreje rundt, og fjernbetjeningen ligger ved siden af mig, ingen rører ved den. Det tror jeg må være elektriske spændinger i luften, der lige har ramt frekvensen på min fjernbetjening. Men det er da rigtigt, det er da spooky, og man tror først, at man har drukket for meget "kaffe", indtil man kommer i tanke om at man slet ikke har kaffe i huset :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:26 #12
Og det er altså noget jeg har set med mine egne øjne og er dermed ikke noget der foregår inde i hovedet, men tankerne omkring hvad det er, er selvfølgelig noget, der foregår i hovedet. Og når man ikke ved hvad det  er, så kan det gøre én bange og mistroisk, og så kalder man det "spøgelser".
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:26 #13
Doggy82, mig og min søster blev så bange jeg stod helt stiv og stirrede ud i luften, så gik mig og min søster ind på mit værelse og så om der stod noget på skærmen (den skev jo), der stod intet, så siger min søster det sikkert var hamsterne.

Men efter vi skulle sove (jeg sov hos hende) hørte jeg det igen. Men turte simpelthen ikke gå derind.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 12:26 #14
De ting man ikke lige umilbart kan forklare prøver ens hjerne at finde forklaringer på. Og de forklaringer følger ikke logikken eller naturlovene - de følger fantasien, altså alt hvad man har set i film og alt hvad man har hørt om.
Som i norberts tilfælde.

Så'n har det været igennem hele menneskehedens historie.
Det er jo så'n at guddomme er opstået. Som forklaring på det uforklarlige.
Men feks har vi jo senere fundet ud af at jorden ikke er flad.
Og at jorden drejer rundt mo solen i et planetsystem.
Altså er nat/dag ikke noget mystisk/guddommeligt længere. Vi har fundet ud af at det blot var en susen som kom pga gennemtræk når vinduet var åbent på badeværelset :)
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:28 #15
Okay, men er stadig lidt bange når kl. bliver halv tolv, fordi så går de iseng(min fammilie).
Jeg sidder faktisk 24 timer i døgnet foran min computere, og får intet luft :D
Rejser mig kun op når jeg skal spise, nogle steder hen, eller toilet, eller fester osv.
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 12:30 #16
Når alt det er sagt. Så må jeg da indrømme at jeg som individ ikke kan vide alt. Jeg har jo bare ikke selv oplevet noget som ikke kunne forklares. Så det er mit videns grundlag. Men skulle jeg en dag se noget som min hjerne ikke kan overskue at forklare, så vil jeg også tro at det er spøgelser eller lign.
Altså noget uforklarligt.
Men vi skal bare lige ha' på det rene at selv om noget er uforklarligt behøver det ikke at være unaturligt.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:32 #17
Det er det samme som hvis du ser noget på himlen som du ikke kan se hvad er. Så kalder man det en UFO.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:33 #18
Og straks i menneskets hjerne er det et rumskib fra en anden tidsalder eller planet, som er ved at indtage jorden :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 12:34 #19
Jeg har sgu også oplevet mærkelige ting når jeg sidder for meget foran maskinen her. Computerspillene, Google, html, Photoshop, filsystemer, mapper, ikoner, windows, tastauret (!) det hele blandet sig i mine drømme og mine dagdrømme.
Feks er det hændt at jeg har skrevet noget med blyant som jeg ville rette og så tænkte jeg Ctrl+z. Men den virker bare ikke i virkeligeheden... :D

Så få du noget frisk luft.
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:39 #20
Hehe, iorden. Vil i dele point eller hvem vil have? - der er kun 5? :(
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:41 #21
Behold du dem selv, og kom ud og få lidt frisk luft, gå en tur, nyde livet, istedet for at sidde og kigge i den virtuelle verden via din pc. Ud og se den virkelige verden og få noget inspiration til din fantasi :-)
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:47 #22
Ok, tak ;)
Avatar billede belle Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:06 #23
heh.. nu vi er inde på 'spøgelses' historier vil jeg da osse dele en eller 2.
jeg har et set lamper med elektronisk dæmpning (man rører ved dem og så dæmper eller skruges op for lyset) en aften jeg sad nogen meter væk fra lampen skruede den pludeselig helt op for lyses for derefter at dæmpe det helt og så vende tilbage til det oprindelige indstilling. jeg måbede lidt og har aldrig fundet ud af hvad det var men jeg gætter på det var noget spænding i luften - præcis som noberts anlæg.
En anden og lidt mere ubehagelige ting jeg har oplevet flere gange er når jeg er lige ved at falde i søvn så føles det som om nogen holder fast i min ene arm- jeg har en vane med at ligge på maven og med armen hængende ud over senge kanten såden rører gulvet. og flere gange har jeg så lige pludeselige ikke kunne løfte min arm, som om noget holdt den fast. jeg kan dog ikke mærke noget holde. holdet bliver som regl ved indtil jeg flår armen til mig. muligvis har det noget at gøre med hvordan jeg ligger (klemmer en nerve eller lign) men jeg kan ikke forklare det med andet end 'spøgelser'
Avatar billede htmlkongen Novice
15. oktober 2004 - 14:53 #24
hardstyle Master>> Den dag der står en gir jeg en øl til den,  også tror jegpå dem ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
15. oktober 2004 - 15:18 #25
Jeg tror sgu ikke på dem før det er dem som gir' øl ;D
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:07 #26
jeg så en!, giv en øl ;)
Avatar billede norbert Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:08 #27
Fortæl - fortæl :-)
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:38 #28
ej, det gas :D
Avatar billede htmlkongen Novice
16. oktober 2004 - 00:28 #29
Doggy>> LOL!  :D (Jeg drømte faktisk at jeg mødte et spøgelse engang, også var jeg så chokeret at jeg ville hente øl i køleskabet, for så havde jeg sku alligevel ret, men så var spøgelset pludselig væk. Det var en en syg drøm, men fed på den måde at jeg havd to øl til mig selv :o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. oktober 2004 - 13:08 #30
ha ha lol - ja des flere spøgelser man forestiller sig, des mere fuld bliver man...