Avatar billede -eminem- Nybegynder
07. marts 2001 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

programering

jeg er helt ny her på programeringsområdet. menjeg kunne godt tænke mig at lære at programere. bare småting så jeg lige kan komme igang. men jeg har ingen anelse om hvad man skal skrive eller gøre. er der nogen der kender nogle web adresser som måske har en guide (og forklaringer til hvad det hele betyder) til at lave et lille program
Avatar billede crasher Nybegynder
07. marts 2001 - 22:24 #1
www.html.dk
www.activeserverpages.dk
www.asp.dk

Html.dk - Html, CSS, ASP m.m
ActiveServerPages.dk - Siger sig selv, ASP
www.asp.dk - selvfølgelig også ASP

Dette kan jeg anbefale :-)

/crasher
Avatar billede martinlind Nybegynder
07. marts 2001 - 23:07 #2
Hvis du vil lave seriøse programmer så hold dig til Delphi.

www.undu.com
www.melander.com
www.JEDI-Delphi.com

brug link\'s fra disse til at find et hav af flere også masser af danske, du kan evt. søge efter delphi på jubii

/Martin
Avatar billede janbb Juniormester
08. marts 2001 - 00:32 #3
Jeg går ud fra det er delfi du vil programmere i når du sætter spm i denne gruppe.Dernæst er du self. nødt til at have et program.Delfi 3 eller 4
kan formentlig downloades fra borlands hjemmeside.
Dernæst er det nok klogt at have et lille hæfte eller en bog i astarten.F.x. kan IDG hæftet om delfi 5 købes for 89 kr og fås i stort set alle større boghandlere.Derefter arbejder man sig bevisdstløst igennem nogle af eksemplerne indtil man beg. at få en fornemmelse af \"rytmen\".Derefter prøver man på egen hånd.Når man så støder på problemer sørger man på eksperten.
Avatar billede pstric Nybegynder
08. marts 2001 - 12:51 #4
Hvis du har mod på at ofre $ og tid, så vil jeg anbefale at du køber en af de store mursten. Det virker meget overvældende at skulle gå i gang med en bog på 1500 sider, men der er jo ingen der siger at man skal læse det hele på en eftermiddag. Der er til mange uger eller måneder afhængig af hvor meget tid man kan afsætte til det. På grund af størrelsen kan forfatterne også tillade sig at gå meget ned i detaljerne, så selv absolutte begyndere får stor glæde af dem.

Jeg vil især anbefale \"Mastering Delphi 5\" af Marco Cantù. På grund af at Delphi er vokset voldsomt i årenes løb, er den måske knapt så god som begynderbog som nogle af de tidligere udgaver, men jeg vil nu ikke anbefale dig at købe en af de ældre udgaver.

På andenpladsen hvis du er absolut begynder, men som førstevalg, hvis du først starter op med et IDG hæfte, vil jeg anbefale \"Delphi 5 Developer\'s Guide\" af Steve Teixeira og Xavier Pacheco. Ligesom Cantù\'s bog, giver den en særdeles grundig indføring i næsten alle aspekter af Delphi progarammering.

Mastering Delphi 5: http://www.marcocantu.com/md5/default.htm
Delphi 5 Developer\'s Guide: http://www.xapware.com/ddg/
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. marts 2001 - 12:56 #5
Jeg kan kun anbefale \"Delphi 5 Developer\'s Guide\", Xavier Pacheco er en meget kompetent herre, der ved hvordan man koder delphi, jeg har være så heldig at havde ham som lære til et 5-dags kursus.

/Martin
Avatar billede ysubhi Nybegynder
08. marts 2001 - 18:16 #6
Prøv http://www.udvikleren.dk/ der er nogle artikler om delphi for nybegyndere.
Avatar billede Max Novice
27. marts 2001 - 23:54 #7
Eller, skyd et par hundrede kroner af på \"Delphi Programmering\". Den er på dansk, den er lige til at gå til, og den dækker det mest grundlæggende i Delphi (alle ver.). Det er Per Amdal Steffensen (ham med de grå og grønne Pascal-bøger) der har skrevet den. Klart anbefalelsesværdig for nybegynderen!
Avatar billede mutti Nybegynder
29. marts 2001 - 16:26 #8
Havde ikke set kategorien, sorry
Avatar billede -eminem- Nybegynder
20. juli 2002 - 21:16 #9
sdfgsdfg