Avatar billede znolfert Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:57 Der er 5 kommentarer

Fejl ved mp3-encoding

Hej

Jeg har et lille problem med programmet CDex 1.51.

Problemet er, at jeg lige har købt et par nye cder, og programmet laver en fejl (jitter error) i slutningen af nogle af numrene. CDerne er dog splinternye og uden ridser.

Der hvor fejlen sker er i slutningen af nogle af numrene, atlså i det samme sekund hvor sangen slutter. Når jeg så prøver at høre nummeret igennem hvor fejlen er opstået, er der alligvel ikke noget musik da nummeret er faded ud. ERGO jeg kan ikke høre fejlen. CDex gør det samme hvis jeg prøver at rippe nummerene igen.

Mit spørgsmål er bare HVORFOR den gør det? CDernes skyld eller noget andet?

Folk med alternativer til CDex, må også gerne anbefale :)
Avatar billede le_bon Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:06 #1
Kunne man ikke forestille sig at det skyldes noget kopibeskyttelse på CD'erne? Jeg ved i hvert fald at CD'er i Sony Music, Columbia og Epic régi er kopibeskyttede.
Avatar billede znolfert Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:02 #2
le bon -> De er netop ikke kopibeskyttede... Ingen mærkater om det eller noget. CDerne er også fra forholdsvis 1998 og 1999.
Avatar billede le_bon Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:05 #3
Hmmm....jamen så er jeg blank. Har du prøvet at geninstallere CDex (godt gammelt trick der næsten aldrig virker, men alligevel....)

c",)
Avatar billede znolfert Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:35 #4
Ja, jeg startede med at bruge CDex 1.50, og så opdaterede jeg til 1.51. Men det hjalp dog ikke på noget som helst...

Hvilke rippere bruger I ?
Avatar billede le_bon Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:39 #5
Jeg bruger CDex 1.51. Fungerer fint for mig.