Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:16 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

computerspil=lag

Landet ligger sådan, at jeg spiller meget Tactical ops.
Desvære lagger visse maps, så meget at det ikke er til at holde ud.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det lagger, kan jeg gøre noget ved det?

Mit grafik kort er geforce 4 128 mb ram.

Har 512 mb ram i alt.

Har prøvet at instalere activeX, men uden held. Da en fil ikke kan kopieres korrekt.

En eller anden, HJÆLP
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:18 #1
Hvad med DIrectX?
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:18 #2
Hvilken maskine har du ellers???
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:19 #3
hvis du spiller på internettet kan det være servere der lagger meget.
hvis ikke det ertilfældet er det måske din cpu der er lidt gammel...
det må gerne være en 2,8 ghz processer hvis spillet kræver meget.
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:20 #4
^ en lille kommentar til det første...
har du trådløst internet. ????
for hvis du har kan det være forbindelsen der er dårlig hviss din router står for langt væk fra din pc..
har selv haft samme problem da jeg spillede cs.....
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:21 #5
Er det måske på de "Hjemmelavede" maps de hakker og ikke på de originale???
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:22 #6
Mig der sidder og ævler, ikke activeX.... men directX.
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:23 #7
"^ en lille kommentar til det første...
har du trådløst internet. ????
for hvis du har kan det være forbindelsen der er dårlig hviss din router står for langt væk fra din pc..
har selv haft samme problem da jeg spillede cs....."

Har ikke trådløst internet, og får det aldrig ;)
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:23 #8
giraffenmingo
svar lige på mine spg...
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:23 #9
hvilken cpu har du ???
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:25 #10
"Hvilken maskine har du ellers???"

Duron 1,3 Ghz, 512Mb Ram, G4MX 128mb ram....
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:27 #11
"hvis du spiller på internettet kan det være servere der lagger meget.
hvis ikke det ertilfældet er det måske din cpu der er lidt gammel...
det må gerne være en 2,8 ghz processer hvis spillet kræver meget."

Det mener jeg så ikke, på den baggrund af, jeg kan spille på min gamle bærbare, med 333 Mhz processor. Så jeg mener ik problemet ligger der.
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:28 #12
SÅ ER DET DA KLART.man...
da du har en såååååå lille cpu er det da lige meget hvor meget ram du har eller hvor stort dit grafikkort er...

husk på at Processor: Også kaldet CPU Central Processing Unit (PC'ens "centrale arbejds enhed"), Det er PC'ens "hjerne" som bearbejder de data den får.

og hvis det spil du spiller kræver en del så er det da klart...
Avatar billede edderduns Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:29 #13
jooooo
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:29 #14
"Er det måske på de "Hjemmelavede" maps de hakker og ikke på de originale???"

Nej ikke nødvendigvis.

De maps der lagger, er detaljeret. De fleste maps er "hjemmelavet".
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:32 #15
"SÅ ER DET DA KLART.man...
da du har en såååååå lille cpu er det da lige meget hvor meget ram du har eller hvor stort dit grafikkort er...

husk på at Processor: Også kaldet CPU Central Processing Unit (PC'ens "centrale arbejds enhed"), Det er PC'ens "hjerne" som bearbejder de data den får.

og hvis det spil du spiller kræver en del så er det da klart..."

Hvordan kan det så værer at en bekendt har spillet selv samme spil, men 1000 Mhz og 256 mb ram, tnt 32 med 32 mb ram OG DET LAGGER IKKE....
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 22:47 #16
kortet burde være godt nok, prøv at deframentere disken som spillet ligger på, hvis du er heldig er det godt nok....

Jeg går ud fra at du har de sidste nye drivere, ellers hent dem først...;o)
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 22:50 #17
-> giraffjack...  jeg har et gforce4ti og det kører fint med en 933 mhz proc., de fleste grafikbaserede spil nu om dage kræver grafikkortets"power" for at overhovedet du...

CPU'en laver "ikke en skid" i f.eks. counterstrike der er det grafikkortet der "virker"...
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:55 #18
Har defragmenteret op til flere gange. :( :( uden det hjalp.
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:57 #19
giraffjack LOL
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 22:59 #20
måske er det bare et skod spil...;o(

hvis du har antivirus kørende så slå det fra når du spiller (det gælder næsten alle spil undtagen hjerterfri).

Hvilken version af windows kører du (98/xp/2k)?

er det kun i det spil du har problemer?

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 23:00 #21
giraff -> hvilken version / model er din gforce (mx/ti osv.)??
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
13. oktober 2004 - 23:07 #22
mit grafik kort hedder mx 4000-t128. 128 mb ddr ram.

Kører med win xp.

ja er kun i det spil jeg har problemer, måske fordi det er det eneste spil jeg spiller !
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 23:13 #23
;o)
Hvis det er det eneste du har prøvet på den komputer :o)

mx modellen er den "dårligste" af geforce 4 serien, har du prøvet at gøre grafikken mindre detalieret (grafik options)?

Da jeg selv havde et gforce 2 kunne jeg ikke spille counterstrike rigtigt godt, det hakkede / laggede, men med mit gforce 4 TI der kører det perfekt...;o)

mx modellerne er ikke særlig gode hvis du skal spille 3D spil...

;o)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
14. oktober 2004 - 00:13 #24
Kan desvære ikke sætte grafiske detalier mindre ned, end det er nu.

Men tak for hjælpen
Avatar billede a1a1 Novice
14. oktober 2004 - 00:41 #25
jamen tak for points ;o)
Avatar billede a1a1 Novice
14. oktober 2004 - 00:42 #26
det kan være fordi det er en AMD????

;o)