Avatar billede zliber Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Shell script

Hej eksperter!
Denne gang er jeg virkelig ude at svømme. Jeg er på skole og har fået en opgave om shell scripts.

Jeg skal lave et (har i alt 6 opgaver som jeg ikke kan finde ud af), men den ene er at jeg skal lave et shell script som viser alle filer/mapper angivet ved parameter $1...

Er der nogen kloge som lige kan hjælpe mig med det evt?

Er det en dårlig opgave, men er du god til shell, så bare sig til. Jeg har flere hvor de kommer fra...

/zliber
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2004 - 15:42 #1
Jeg gider ikke løse den for dig, men her er et spark i den rigtige retning:

man find
Avatar billede zynix Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:40 #2
har du fundet ud af det, eller ?
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 10:47 #3
Jeg sagde ikke, at jeg ikke ville hjælpe dig videre (med nye spark i relevante retninger). Det var bare meningen, at du selv skulle løse den. Ellers lærer du jo ikke noget.
Avatar billede zliber Nybegynder
29. november 2004 - 09:10 #4
jeg lukker spørgsmålet her...
har godt nok aldrig været ude for en så dårlig hjælp og behandling på eksperten.dk før nu...
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2004 - 12:36 #5
Du skal ikke regne med at der er nogen, der gider lave dine lektier for dig. Se f.eks: http://expfaq.1go.dk/?id=53#lav_mine_lektier

Hvis du i stedet havde skrevet, hvad du havde lavet indtil nu, og beskrevet dit problem bedre, ville jeg gerne have hjulpet dig videre.

Derudover var selve dit spørgsmål ikke videre godt formuleret. "At vise" en fil eller mappe kan betyde forskellige ting, og det er ikke nemt at vide, om du ønsker et script, der bare viser navnene på filer, hvis navnet indeholder $1 eller om du ønsker at få selve filen fremvist.