Avatar billede yepper Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mappen 'Alle brugere'

Jeg sidder og skal installere Acrobat Pro på min workstation. Dette giver mig problemer fordi, Acrobat vil gerne oprette en mappe i c:\Documents and settings\All users\Dokumenter - Mappen dokumenter kan den ikke få adgang til, ej heler hvis jeg prøver manuelt, kan jeg få adgang og oprette mappen manuelt. JEg har ikke maskinen på et domæne, så fanen 'sikkerhed' mangler og jeg kan derfor heller ikke overtage ejerskabet af mappen. Har læst at hvis man holder Ctrl nede, og trykker egenskaber, skulle fanen komme tilsyne, men det gør den ikke ? Hjææælp!!!! Jeg skal bruge Acrobat !!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:35 #1
Prøv at overtage ejerskabet af mappen i fejlsikret tilstand. Der har du sikkerhedsfanen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:36 #2
Alternativt kan du fjerne krydset i "brug simpel fildeling" i mappeindstillinger. Så får du også sikkerhedsfanen. (virker kun på xp pro)
Avatar billede yepper Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:31 #3
Hmm... Tak for hjælpen. Du svarede på mit spørgsmål og det hjalp mig med rettighederne. Så opret et svar så skal du få dine point. Desværre hjalp det ikke på problemet med Acrobat, den bliver ved med at brokke sig over ikke at have de rigtige rettigheder til at oprette mapper i All Users ;o? Jeg er på som admin, har rettigheder til mappen, ejerskab, må det hele og alligevel vil den ikke. Det er oven i købet en original cd, men ej heller i supporten findes der noget om tilsvarendeproblemer..... Æv æv...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:37 #4
Tjaa.. her kommer svaret og jeg har lige kigget på min egen maskine.

Kan problemet være at der simpelthen ikke er en mappe der hedder Dokumenter under All users ?
Det er der ihvertfald ikke på min. Prøv at oprette en mappe med det navn og prøv at installere igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:57 #5
Takker for point, og check lige det med mappen.
Avatar billede yepper Nybegynder
11. oktober 2004 - 00:57 #6
Nej, der er ikke det. Det troede jeg også, for efter at have valgt 'simpel fildeling' fra. Blev min 'Dokumenter' mapper lavet om til 'Delte dokumenter' Prøvede derfor at oprette en 'Dokumenter' mappe, men den brokkede sig og sagde at sådan en findes allerede. Det viste sig at være ' Delte Dokumenter' mappen, som stadig såtr registreret som 'Dokumenter' Jeg fatter ikke en ski. af hvad der sker? ;o?

Anyway... tak for hjælpen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2004 - 01:04 #7
Velbekomme *s*

Checkede lige rettigheder i dos, og mappen er på min Skrivebeskyttet:

C:\Documents and Settings\All Users>attrib dokumenter
    R    C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter

C:\Documents and Settings\All Users>attrib -r dokumenter

C:\Documents and Settings\All Users>attrib dokumenter
          C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter

Blot en ting som du lige kan checke.