Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:10 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

fjernelse af spyware

hej..jeg har fundet ud af at jeg har spyware på min com. og ved ikk hvordan jeg skal fjerne det uden at slette noget vigtigt..sidste gang jeg havde spyware kom jeg til at slette noget så com gik helt ned..hvad skal jeg gøre.:o(
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2004 - 18:13 #1
Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2004 - 18:14 #2
Til sidst kommer du med den hijackthis log, så tjekker vi den for dig og fortæller hvad du skal slette..
Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:24 #3
oki er ved at hente den nu:o)
Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:40 #4
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:35:00, on 10-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\F-SECU~1\backweb\4476822\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\Program\BackWeb-4476822.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\fswsclds.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSLAUNCH.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Documents and Settings\Precius\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\YY1SV9UQ\hjt[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://svcs.microsoft.com/svcs/mms/addin.asp?Plcid=0409&Version=4.7&CLCID=0406&BrandID=WindowsMessenger&Country=DK
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Assassin v.4.0] "C:\Program Files\Spyware Assassin 4.0\Spyware Assassin.exe"
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

Ved ikk om jeg har gjort det rigtigt...
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2004 - 18:42 #5
Det har du*S*

Tjekker den nu
Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:44 #6
kanont så er jeg nok ikk så dum som jeg troede..:o)
Avatar billede arlet Juniormester
10. oktober 2004 - 18:48 #7
Der var ikke meget at komme efter..

Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Assassin v.4.0] "C:\Program Files\Spyware Assassin 4.0\Spyware Assassin.exe"

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\Program Files\Spyware Assassin 4.0\Spyware Assassin.exe

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.arlet.dk/mwti.htm
Slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:51 #8
det vil jeg gøre så..tusind takker..:o)
Avatar billede precius Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:39 #9
hey igen..har gjort alt det ovenstående nu.. og her er logén.. har kørt x-clean og den fandt noget der hed back web men tror det er fjernet nu.. var det også spyware..? og når jeg kører spybot nu bliver den ved med at vise en som jeg ikk kan få væk: DSO Exploit...5 entries.. med rød skrift.. er det også spyware som ligger der..?

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:36:21, on 10-10-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\backweb\4476822\program\fsbwsys.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMA32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\fswsclds.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSMB32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FCH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FAMEH32.EXE
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Precius\Desktop\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://svcs.microsoft.com/svcs/mms/addin.asp?Plcid=0409&Version=4.7&CLCID=0406&BrandID=WindowsMessenger&Country=DK
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\da\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\F-Secure Internet Security\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
Avatar billede arlet Juniormester
12. oktober 2004 - 20:18 #10
Det spybot finder er en bug(fejl) som vil blive rettet næste gang at spybot opdaterer..

Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede precius Nybegynder
13. oktober 2004 - 21:11 #11
Oki.. tusind tak for hjælpen..:o)
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2004 - 21:58 #12
Velbekommen..

For at lukke spørgsmålet igen skal du marker mit navn i boksen til venstre og trykke accepter..

Fortsat god dag