Avatar billede bas Forsker
10. oktober 2004 - 16:34 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Anbefal et CMS

Hej eksperter

Jeg er ved at undersøge forskellige CMS'er, da jeg skal være med til at vælge et CMS til en mindre virksomhed.
CMS'et skal være meget fleksibelt, og det skal være nemt at oprette en helt ny hjemmeside og opdatere i. Det skal være sådan, at medarbejdere uden HTML erfaring skal kunne vedligeholde hjemmesiden (hvad der også vel også er meningen med et CMS ?). CMS'et skal kunne håndtere noget mere end "bare" stanardfunktioner.

TYPO3 er med i overvejelserne, men jeg synes ikke umiddelbart det virker så let tilgængeligt.

Jeg er ikke klar over, hvad budgettet ligger på, men er der systemer I kan anbefale i en lille til mellem prisklasse ?

I behøver ikke hænge jer så meget i prisklassen, bare skriv, hvis I har et produkt, som I virkelig har gode erfaringer med.

På forhånd tak.

Hilsen Martin
Avatar billede danskweb Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:36 #1
Jeg har selvfølgelig vældig gode erfaringer med mit eget :). Du er velkommen til at kontakte mig på kontakt (at) danskweb (dot) dk hvis du vil se en test.
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:37 #2
Mamboportal er det bedste i mine øjne, mest fordi det også er optimalt til søgemaskiner

Check et af de sites jeg har med det script på www.spyware.nu
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:37 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 16:42 #4
postnuke det er så let at oprette "nyheder" at man bare skriver teksten! Administratoren skal så godkende dette, men det er ufatteligt let.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2004 - 16:43 #5
postnuke er gratis.
Avatar billede a1a1 Novice
10. oktober 2004 - 16:45 #6
Avatar billede fxj Juniormester
10. oktober 2004 - 20:34 #7
PostNuke er efter min mening ikke brugbart, hvis den side man vil lave skal indeholde meget tekst, instruktioner, manualer osv. Det er godt, hvis man vil lave et community.

Jeg har selv brugt Mambo flere gange - både til internet og intranet. Det er let at installere og kan let modificeres, så det passer til ens eget behov og ønsker.

Et andet godt system Drupal (http://drupal.org) Der er dog ikke så mange moduker til som postnuke og mambo

Tag en tur forbi http://www.opensourcecms.com/
Her kan du teste og se de fleste systemer, der findes på markedet. Læs også artiklen på http://vertikal.dk/artikler/show.htm?id=190
Avatar billede bas Forsker
10. oktober 2004 - 21:21 #8
Det skal helst være et ret professionelt CMS, og behøver altså ikke at være helt gratis.

Hvor er det jeg kan teste systemerne på http://www.opensourcecms.com/ ?

/Martin
Avatar billede bas Forsker
10. oktober 2004 - 21:22 #9
ah ok, det er under "CMS -portals" eller ?
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2004 - 18:44 #10
Avatar billede bulbous Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:37 #11
Hvis du kan lide tangora, vil du også kunne lide mambo som vistodk henviste dig til ovenfor. Mambo er endda gratis.
Avatar billede bulbous Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:38 #12
opensourcecms.com er helt klart lavet i mambo
Avatar billede retry Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:39 #13
Avatar billede bas Forsker
13. oktober 2004 - 21:28 #14
>retry

Jeg har lige læst neteffects artikel, og jeg synes det er
godt skrevet. Fedt at få en professionel vinkel på det.

Kender du noget til deres publiceringsløsning ?

- Martin
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 23:22 #15
-> bas
godt nok har neteffect deres eget system men , de fortæller mere om de faldgrupper der kan være, og om hvornår man skal tænke sig om, hvis man vælger en CMS løsning....

Jeg er dog ikke helt enig i med alt hvad de skriver :o)

:o)
Avatar billede a1a1 Novice
13. oktober 2004 - 23:26 #16
-> bas det er nok lidt for lidt til at, kalde det en publiceringsløsning ;o)

Vis tekst og billed hedder det :o)
Avatar billede retry Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:52 #17
-> a1 & bas
neteffects løsning benyttes bl.a af www.autoteket.dk
Avatar billede bas Forsker
14. oktober 2004 - 13:13 #18
Uden at have kendskab til systemerne synes jeg at
følgende ser gode ud:

www.itide.dk
www.box-media.dk
www.seems.dk
http://typo3.org (synes dog ikke det ser så brugervenligt ud)
www.web500.dk
(www.scannet.dk)

Er her nogen, der kender til disse systemer?

- Martin
Avatar billede oleg Nybegynder
28. oktober 2004 - 09:00 #19
Se det officielle forums danske afdeling, der kan du få svar på dine spørgsmål og møde mange andre der er meget glade for Mambo!

http://forum.mamboserver.com/forumdisplay.php?f=19

God fornøjelse.