Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til nettet forsvinder

Hej
Har dette problem.Min forbindelse til nettet forsvinder ca.5 til 10 gange på et døgn , og efter et  ca.1 minut er den tilbage igen.Og alt virker.Der er ingen problemer med hastigheden.Udbyderen siger at der ingen fejl er på nettet og det er routeren , men denne er blevet efterset og opdateret .Fejlene er meget defuse og svære at skelne.

Når fejlen kommer rammer den alle pcer på netværket.Hvis der kun bruges lan er der ingen problemer.Fejlen kommer og går uden at det mærkes på pc’erne , ikke nået med at de fryser eller bliver langsomme.

Kan I hjælpe med at forslå et program til at overvåge denne forbindelse.Forstået på denne måde,at jeg ønsker at køre uden om routeren .Og se om jeg på denne måde har den samme fejlsekvens.
Måske et program som kan logføre internetadgang så jeg er fri for at sidde og noter tidpunkterne for fejlen.

Adsl Tele2 2048/512
XP pro sp2
D-link 604 opdat.
4 pc på net.
Avatar billede ffn Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:22 #1
følger lidt med:D
Avatar billede buddy45 Juniormester
09. oktober 2004 - 18:28 #2
Jeg har haft samme problem - og det var routeren.
Du kan lave en ping til en internetadresse og logge den i en txt-fil. Lad den pinge nogle timer og se om du får timeouts.
F.eks. med kommandoen: ping >c:\pingtest.txt tv2.dk -t

Lad den pinge nogle timer og check indimellem pingtest.exe om der er nogle timeouts.
Avatar billede buddy45 Juniormester
09. oktober 2004 - 18:29 #3
pingtest.exe=pingtest.txt
Kommando vinduet skal stå åben mens testen kører.
Avatar billede ffn Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:32 #4
hvor ofte køres ping så?
Avatar billede buddy45 Juniormester
09. oktober 2004 - 18:35 #5
Den kører hele tiden.
Prøv selv i et kommando-vindue at skrive: ping tv2.dk -t
Den stoppes med ctrl+c eller ved at lukke vinduet.
Avatar billede ffn Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:36 #6
kontinuerligt ser jeg i backup fil :D
Avatar billede buddy45 Juniormester
09. oktober 2004 - 18:36 #7
Mere hjælp til ping: skriv i kommandoprompt: ping /?
Avatar billede ffn Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:37 #8
Det er bare pingeling - den var plat
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
10. oktober 2004 - 08:40 #9
Hej igen.
Tak for dit svar Buddy45.
Dette kan være dette program jeg skal bruge.Men mangler stadig en mulighed for at se tidspunktet for nedbrudet.
Men nu kan jeg da se at den fejler.Den har kørt hele natten med 4 stop.
Vil lige vente og se om der kommer andre forslag ellers får du æren.

Ellers nogle bud på den manglende forbindelse?
mv.
Jan
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:57 #10
bruger du en firewall??
jeg har samme problem med tele2 da jeg bruger en firewall
Avatar billede x-party Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:40 #11
Jeg står også med samme problem, det er dog bare en gang i timen.. Jeg har en Router (Linksys), som er med firewall...

Har I slet ingen løsninger på dette problem?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:45 #12
prøv at slå firewallen fra et stykke tid, og se om i stadig har samme problem, fordi det har jeg ikke uden 'hardware' firewall
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:32 #13
Tak for jeres svar.
Om jeg slår firewallen til eller fra flytter ikke på problemet.
Jeg har fået byttet routeren på garanti og problemet er væk.
Buddy 45 .Lig et svar så du kan få dine fortjente point.
Og ellers tak til alle.
Jan
Avatar billede buddy45 Juniormester
16. oktober 2004 - 16:31 #14
Godt du slap af med problemet.
Takker for points  :o)