Avatar billede svb Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:07 Der er 13 kommentarer

Vurdering af side

Davs Eksperter osv. håber i kan hjælpe lidt med at vurdere følgende side http://www.valdgaard.dk/lepave/ Den er dog ikke færdig endnu, men hellere på denne måde end at lave det hele om!

Det skal også nævnes at dette er et forsøg på at sælge hjemmesiden, hvad ville i give for denne side?

Vil meget gerne have ris og ros og forslag til forbedringer...

På forhånd tak
Avatar billede kobe14 Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:11 #1
Hmm.. Det ser jo fint ud, bortset fra logo'et det er da veldig grimt eller er det fordi det er så ringe kvalitet.

Den lyserøde er god nok, men ikke perfekt. Syntes ikke at den macher i mine øje.

Hmm.. sælge den... Hvis jeg var meget trængende efter en hjemmeside til mit firma og ikke vidste alle de muligheder der findes, ville jeg give 200-500 kr.
Avatar billede swifty_snipes Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:13 #2
kommentar :

det sidste link virker ikke, og en ting jeg har lært ved hjemmesider er at billederne og teksten skal flugte med hinanden, men gode farver :-) keep going !
Avatar billede svb Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:15 #3
Ved godt det sidste link ikke virker, siden er også langt fra færdig... Netop farven var faktisk grunden til jeg oprettede spørgsmålet! Da det ikke er mig der lave siden, kan jeg ikke ændre noget her og nu! Derfor vil det da være rart med noget at gå udfra senere hen!
Avatar billede kobe14 Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:15 #4
Må jeg lige spørge: Hvorfor er nogle af bogstaverne understreget? Kunne godt se en mening med det hvis det var alle de første.. men i A lá carte  er lá understreget. Kan jo godt være at man ikke understreger et A men bare en lille reminder.-
Avatar billede kox Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:16 #5
jeg synes det ser ok roligt og harmonisk ud. der er jo lige det med logoet som springer i øjnene.
du skal vist have et par pixels mellem billeder og teksten
Avatar billede svb Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:25 #6
Det hele bliver printet senere så flere kommentarer er velkomne!
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:18 #7
først og fremmest få rettet de små fejl i koden : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.valdgaard.dk%2Flepave%2F

nå det er gjort, er siden en smule mere værd, da siden virker i alle browsere.

Udover det så synes jeg din tekst, står utrolig tæt klinet op af billederne, giv det lidt afstand.

Selve opbygningen er jo langt fra revolutionerende, men er rolig og harmonisk. Farven synes jeg nu meget godt om.

Men synes der bliver lidt for meget plads både i toppen til højre og i bunden til venstre, evt udnyt pladsen lidt bedre.
Den hvide farve som blive brugt til slogan, synes jeg passer langt bedre til den lyserøde, prøv leg lidt med den til menuen.

Loget har andre nævnt, så ik andet end at sige hvis du ik selv magter at få det lavet ordenlig, så forsøg dig i grafiske opgaver kategorien.
Avatar billede arnums Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:44 #8
Det vil være bedre med en rigtig bordeaux.
Og selvfølgelig et pænere logo.
Billederne skal også optimeres lidt i farver og dybde.
:o)
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:48 #9
Okey.. prøv at forklare hvad en bordeaux (selvom jeg har haft fransk i 3år), og hvilket logo og billederne,
Avatar billede kobe14 Nybegynder
09. oktober 2004 - 13:49 #10
Holda helt ferie, troede det var mit eget spøgrsmål, det må du meget undskyld, det kaldes Dagen-efter-stadig-påvirket.
Avatar billede loui-lol Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:29 #11
dine billeder er for tæt på teksten. brug fx. cellspacing="2" eller cellpadding="2"..
Stille og rolig side. dog lidt kedeligt.. Prøv at lave lidt sjvot i det røde, alt det er indrammer siden...
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:09 #12
Der er mange problemer med denne side:

1) Teksten har ikke luft til bilederne.

2) Indholdet er rodet sat op.

3) Læg mærke til hvor meget plads du bruger på den røde top/side i forhold til hvad der er på den (knapper/logo) - den er alt for bombastisk.

4) Når man går ind på sådan en side skal man fornemme hvor hyggeligt der er på restauranten - det gør man IKKE.

5) Menuen kunne snildt peppes op.

6) Jeg har på fornemmelsen at siden reklamerer for 2 restauranter? "le pave" og "Frimands Quarteer".  -  Den går ikke!!!! - Det virker rodet - da forsiden, især logoet,  kun har med den ene at gøre.

7) logoet har en forfærdelig kvalitet.

8) Første gang man trykker på et menupunkt, hopper hele siden.

9) Tjek punktet "Åbningstider" - For lidt data til at lave en hel side på. - åbningstiderne kunne snildt have stået nederst på forsiden.

10) Tjek punktet Arrangementer og kig på billedet i forhold til teksten. Er der fest der? Fornemmer man musikken? - Nej det ligner en mandag formiddag inden butikken er åben. (P.S. Her skal man se folk!!! - Billeder af en tom restaurant fortæller kun at restauranten ingen kunder har!)

11) Månedens Menu - Hvis du skal sælge sådan en side, hvordan skal kunden så opdatere denne side? - Jeg fornemmer ikke at der ligger et interface bag, således at man kan rette denne side.

12) Sjov ide med gæstebog - men også farlig. Tænk på hvad en utilfreds hr. Jensen kunne finde på at skrive hvis han ikke kunne lide maden/betjeningen!

Det var alt fra mig indtil videre, jeg skal nok vende tilbage. - hvis jeg får tid kommer jeg med et bud på hvad jeg ville gøre....

Hygge fra SKARVEN
Avatar billede or.han Nybegynder
14. oktober 2004 - 01:00 #13
Flot og overskuelig hjemmeside. Simpel. Måske al for simpel. Teksten er for tæt på billedet. Især på forsiden.
  Logoet er utydeligt og ser ik alt for godt ud. Personligt synes jeg ikke om rammer på billeder, men det bruges. Det er en smagssag. Ellers er fonten også for kedelig. Mange bruger den nemlig....