Avatar billede henrik_79 Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:59 Der er 10 kommentarer

Diagram til "tanklampe" i bil ?

Jeg har en bil hvor der ikke er nogen tanklampe...

er der nogen der kan fikse et diagram til sådan en ??

Printet skal selvfølgelig være til 12 Volt.

Jeg har målt hvor jeg gerne vil have lampen til at lyse og der kan jeg måle 0,92Volt mellem plus og tankmåleren (Som er stelstyret)

Jeg vil gerne have så den måske kan indstilles til hvornår den skal begynde at lyse med et potmeter (I tilfælde af at jeg har sat den for lavt eller får en anden tilsvarende bil)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. oktober 2004 - 22:05 #1
Må man spørge hvad det er for en bil?
Har du prøvet at spørge ved en hugger om han ikke har noget liggende du kan bruge?
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:08 #2
Det er en mazda 323 fra 90' det passer ikke umiddelbart siger de, men syns alligevel også det er sjovere at lave det selv :-)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:46 #3
Brug en LM339. Udgangen til en lysdiode gennem en modstand. Lysdioden til +12V.

Sæt en spændingsdeler i form af et potentiometer ind på - indgangen og tanksensoren ind på + indgangen, så er du flyvende.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
08. oktober 2004 - 04:32 #4
Mås man spørge hvorfor det er så vildt spændende at have en tank lampe, at du er rede til at installere hjemme bikset el. i en beholder med bensin ?
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:30 #5
dunderfjert >> Du har ikke meget forstand på biler kan jeg forstå *G*

Den skal da ikke ned i tanken men bare kobles på den ledning der kommer fra tankmåleren, det kan der jo næppe ske noget ved :-)

redhat9user >> Tror du det vil virke ???, Kan du måske lave et lille simpelt diagram af det ???
Avatar billede redhat9user Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:44 #6
Jo, jeg skal bare lige finde et ledigt kvarter.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. oktober 2004 - 00:08 #7
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
10. oktober 2004 - 11:25 #8
Hmm... det ser sq lidt avanceret ud...

hvor meget kan den så reguleres ???
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:00 #9
ca. 0-6V
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:01 #10
Nå, du fandt ud af at htp: skulle have været http:  :o)