Avatar billede micromask Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:25 Der er 6 kommentarer

http://adserver.adtech.de

Sært problem. På bestemte sites (ekstrabladet, eksperten.dk og flere) får jeg en passwordprompt (ofte fra http://adserver.adtech.de men også fra et par andre), hvilket er virkelig irriterende. Dette sker både i firefox 1.0 og i IE. Jeg har forsøgt at slå min firewall (zonealarm) fra. Intet hjælper. Er der nogen, der kender til dette itrriterende problem og ved, hvad man skal gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2004 - 20:40 #1
Det er en af de cookies som eksperten påfører os - så vidt jeg kan se i min privacy report. start med at installere Ie privacy keeper og under keep selektive cookies vælger du dem som du vil beholde (sider hvor du har et login)
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Bagefter sletter du resten og tømmer dine temporary internet filer.
blokér så dine 3 partcookies under "privacy" i IE
Avatar billede micromask Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:50 #2
tak for svaret, dannyboyd. Men hvad blokerer for disse cookies? når jeg har slået cookieblocking fra i zonealarm, hvad er det så, der laver denne blokering? Adaware finder ikke noget aktivt spyware.
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2004 - 01:32 #3
Noget andet du kan gøre, er helt at fjerne den frame som reklamen vises i (benyt adblock til firefox), så ser det meget bedre ud ;)
Avatar billede micromask Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:44 #4
tak alle for kommentarerne. Det er lykkedes mig at stoppe prompten med adblock i firefox. Men jeg har stadig ikke nogen forklaring på, hvorfor der pludselig er denne prompt fra bl.a. adserver. Hvad i mit system (xp sp1) er det, der blokerer og gør, at der kommer prompt, når jeg har slået alle firewalls (zonealarm, xp's egen, min router) fra?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. oktober 2004 - 10:21 #5
Min privacy stpår til at godkende 1 part cookies , men blokere 3 parts , ved ikke om det hjælper på dit problem?
Avatar billede lotze Nybegynder
20. december 2004 - 17:16 #6
Hvis du stadig ikke har løst dit problem så er løsningen her, havde selv samme problem.

For at slippe af med fejlen, skal man fjerne hver entry der har noget med adtech.de at gøre i sin hostfile
exm: C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts