Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:43 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk virker - internet gør ikke?

Jeg har netop sat en trådløs router fra Belkin op og den kører fint med min bærbare og 2 stationære, som begge kører på kabel.
Derudover har jeg en gammel stationær stående(som kører win98) som jeg har installeret et trådløst netkort i, også fra Belkin. Efter en del besvær er det lykkedes at få den på netværket og jeg kan fint få fat i de andre computere, men internettet virker ikke. Der er simpelthen ingen forbindelse ud af huset fra den computer, på trods af at det virker glimrende med alle de andre... Hvad f... er der galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 18:09 #1
Din internet konto er formentligt låst til en bestemt MAC adresse. Det betyder at den maskine/router du før havde direkte i nettet har den MAC adresse netværket kender og vil bruge.

Derfor skal du gøre en af to ting.
1. Klone din MAC adresse i din nye Router (se manualen)
2. Få din udbyder til at nulstille din MAC adresse.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:16 #2
Nej, det er ikke det der er problemet, for de 3 andre maskiner kommer fint på nettet - det er kun den ene maskine der har problemet. (de andre 3 kører XP)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 18:32 #3
sorry havde ikke set at det kun var en maskine.... Læste det forkert, nemlig at det var dem alle der ikke kunne komme på!

Men du har adgang til alt andet end internettet fra den maskine?
Avatar billede benneharli Juniormester
07. oktober 2004 - 18:42 #4
Lyder som noget statisk tildeling af DNS/Gateway...

Er maskinen sat til DHCP? Ellers kan du difinere DNS'erne statisk ved at se hvad de er på de andre maskiner...

/Benjamin
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:55 #5
Ja, maskinen er sat til DHCP...
Avatar billede benneharli Juniormester
07. oktober 2004 - 18:57 #6
Også DNS'erne?

Hvad kan du ping
1: Routeren?
2: IP på WAN?
3: Navn på WAN?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:00 #7
Kan alle tre ting...men kan ikke pinge f.eks. eksperten.dk
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:07 #8
ok, delvist løst... Satte domæne under DNS-konfiguration til routerens domæne og kan nu pinge f.eks. eksperten.dk, MEN internet explorer kan stadig ikke åbne noget... :-(
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:10 #9
og dog...får timeout på de fleste sider ved ping, men ikke på tv2.dk
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:27 #10
Og du har kørt guiden internet forbindelse på win 98..... Og kikkede under lan indstillinger under forbidelse og at den er sat til Automatisk registrering af proxyserver....
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:29 #11
Undskyld bare automatisk registrering af indstillinger
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:36 #12
Ja...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:37 #13
Men er da også mystisk at den kommer med timout på ping...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:49 #14
Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 20:32 #15
Jeg vil faktisk gætte på et ½ defekt netkort!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 20:40 #16
Et halv defekt netkort vil da ikke tillade at man kan pinge nogle hjemmesider, men ikke alle!

Tror nærmere der er tale om et driver problem! Men det lyder muligvis også lidt vagt. Har du fulgt installations vejledningen!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:40 #17
nedern. det kan ellers sagtens pinge f.eks. routeren på 1-3 ms.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:40 #18
Ja, har fuldt install-vejledningen fuldtstændigt...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 20:50 #19
Der er jo hul til Routeren, men ikke fra Roueren og ud.
For de andre maskiner er der både hul til routeren og ud.

Har du rodet med port forwarding, firewall eller ligende i routeren?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:56 #20
Næh, det synes jeg ikke... og der er jo sådan set også hul ud når jeg kan pinge f.eks. tv2.dk ...
Avatar billede mikkelk Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:07 #21
Jeg får i IE enten fejlen "Internet Explorer kunne ikke åbne søgesiden", eller blot "Siden kan ikke vises".
Avatar billede mikkelk Nybegynder
04. november 2004 - 21:16 #22
Løsningen hedder WIN XP
Avatar billede kenp Novice
04. november 2004 - 21:17 #23
kørte du da med WPA kryptering!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
04. november 2004 - 21:18 #24
ja
Avatar billede kenp Novice
04. november 2004 - 21:40 #25
ja det ligger ikke i win98 men du ville faktisk have kunnet få det til at virke ved kun at bruge WEP kryptering så havde du ikke behøvet at opgrader.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
04. november 2004 - 21:41 #26
Hov, var vidst lidt hurtig...tror faktisk det var WEP jeg forsøgte at få det til at virke med...
Avatar billede kenp Novice
04. november 2004 - 21:47 #27
OK, så burde det være kommet til at virke (eller ihvertfald kunnet komme til at virke)