Avatar billede boye_14 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Halvt gennemsigtet billed

Hej eksperter..

Hvordan kan jeg lave et billed halvt gennemsigtigt, sådan så jeg stadig lige kan se det der er i baggrunden ?

f.eks. skal jeg ha et billed som baggrund, og jeg vil gerne ha' at man lige kan skimme det i min main.
Så min main skal være halvt gennemsigtigt...

Håber nogle kan hjælpe
Avatar billede kobe14 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:22 #1
Jeg kan lave det til dig hvis du sætter billedet i en psd fil.. men prøver at forklare:

åben billedet.. og så over i "Layer" boksen, hvis det nu er mulig på denne måde, så skal du vælge på opacityén... Så kan du selv tage ned hvor meget du har lyst...

Hvis det nu ikke er muligt... så:

Lav et nyt læred.. med størrelsen på dit billed.. få billedet ind på et nyt layer.. og så kan du sikkert vælge opacity'en...

skriv hvid du tivler...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:25 #2
okay.. prøver :)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:30 #3
opacityén < hvor finder jeg den oppe i "menuen" der hvor File, Eidt og sådan noget står ?
Avatar billede spe Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:38 #4
i lagpaletten øverst til højre
Avatar billede boye_14 Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:40 #5
http://test.hattrickinfo.dk/ < vil gerne ha' at det "grå" på det nederste billed er sådan halvt gennemsigtigt.

Lige en sidste ting, kan jeg få det der "gtå" som skal laves gennemsigtigt i et billed ved siden af også ?
Avatar billede spe Nybegynder
05. oktober 2004 - 22:47 #6
Det du beskriver som grå på det nederste billede er det de hvide kasser?

Hvordan har du lavet dem?

Hvis du har lavet dem i et nyt lag så er du næsten færdig. Vælg laget i lagpaletten og øverst i lagpaletten skruer du på opasiteten indtil du er tilfreds.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:19 #7
jeg lavede bare et billed som var hvidt som du sagde, selvom det er meget lysegrå.

og så kopierde jeg det hen på det andet billed ;)
Avatar billede boye_14 Nybegynder
06. oktober 2004 - 15:03 #8
lukker.. ham jeg skulle lave det for har ombestemt sig.