Avatar billede nielsbo Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP 2700+ blev til XP1500+

Jeg har købt dele til opgradering af min lillebrors computer, delene er som følger:

Abit NF7-S2
Athlon XP 2700+
Elixir 512 DDR PC3200
Sapphire 9600XT

I bios fremgår det at processoren bliver kørt som en XP 1500+ med fsb på 100 MHz ... Hvorfor dog det!?! Har haft en lign situation for mange år siden hvor jeg bare skulle flytte en jumper på bundkortet, men kan ikke finde noget om det i den medfølgende manual eller se det på selve bundkortet.
Computeren gik ydermere ned under en directX installation, på en måde der mindede mig om processor shutdown eller for lidt juice/strøm... Det fremgår dog af manualen at bunkortet kun kræver en 350W strømforsyning ved max load, har kun en 300W i, men dog oxo kun et cd-rom drev, ingen diskettedrev og 2 hdd's

Nogen der kan løse problemerne? Ville blive glad for et hurtigt kvalificeret svar! :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. oktober 2004 - 20:51 #1
Ja, du skal nok köre på 166MhZ. Pröv at kikke i biosen om du ikke kan indstille den der
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2004 - 20:57 #2
FSB skal sætes til 166MHz i bios.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. oktober 2004 - 21:13 #3
peet49>>Det er anden gang i aften at du svarer det samme som mig.
http://www.eksperten.dk/spm/546753
Er ligeglad med pointene (burde du også väre med alle de point)dem kan du såmänd godt få, men det irriterer mig alligevel.
//Michael
Avatar billede nielsbo Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:27 #4
Yessir! Det kunne selvf godt vælges i BIOS, var bare bange for at ødelægge noget, men takker mange gange for hjælpen!
Lige tre små spørgsmål mere.. ;)
michael, hvad skal jeg gøre for at give dig de point?
Og hvad kan det være en 2700+ kun kører med 166 når en P4 2,4 skulle kunne køre 800 (er jeg helt af sporet eller hvad?)?
Endvidere står memory hastigheden til 200MHz, så vidt jeg er orienteret kører pc3200 med 400MHz, whats that about?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. oktober 2004 - 21:35 #5
Er der ikke en auto på memoryinstillingerne? Ja der er forskel på intel og AMD, men du kan da godt pröve at clocke den (200), men på eget ansvar ;o) Tror nu nok den kan klare det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. oktober 2004 - 13:14 #6
Tak for point.
Det skal lige siges at 166 er systembussen som er ca 333 FSB