Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. september 2004 - 14:05 Der er 1 kommentar

shutdown virus under win 2000

en veninde har en bærbar PC som muligvis er inficeret med virus. når win2000 startes, sker der en "fatal error" og windows afsluttes efter ca. 3 min, dvs for kort tid at installere en virusscan, el. lign. Hvilken virus er det og hvilken viruskiller kan opstartes fra en bootdiskette, da HD er inficeret og kan ikke scannes?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:04 #1
Prøv at gå i fejlsikker tilstand (klik F8 under opstart)
Kik start | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På fanebladet msconfig fjerner du krydset i alt, og trykker anvend og ok.
Prøv så at starte computeren igen og se om du nu kan starte computeren normalt.
Kan du det ved vi at virus'en eller et konfliktende program optræder i en "run" key og den vil så være forholdsvis nem at fjerne.