Avatar billede toffey Nybegynder
30. september 2004 - 13:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MPLS Router og server "snakker" ikke sammen

Jeg er med i en MPLS sky og det virker fint, bortset fra - når jeg hjemme fra skal have kontakt til et drev som er delt på en server som også er med i MPLS skyen. Problemet er at, jeg ikke kan få fat på drevet, end ikke med ping, men når jeg fra serveren bruger ping på min MPLS router så virker det (kan godt få fat på drevet hjemme fra) men kun i en begrænset periode. Så må jeg gentage ping fra serveren !!

Håber nogle kan hjælpe - jeg sidder FAST !!
Avatar billede erp Nybegynder
05. oktober 2004 - 00:26 #1
Hvordan ser din route tabel ud?
Avatar billede toffey Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:25 #2
Route tabelen er sat op som souce og destination..
Avatar billede erp Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:08 #3
På trods af din meget sparsomme information, er jeg overbevist om at du har et route problem.
Hvordan er du koblet på MPLS nettet hjemmefra.. er du med i MPLS nettet hjemmefra (sikkert ikke) eller VPN, Dial up.....?
Prøv at lave en trace route fra begge sider både når det virker og når det ikke virker, og sammenlign resultatet. Dette vil givet fortælle dig hvor din pakke gå "galt i byen".
Avatar billede toffey Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:30 #4
Jeg er med i MPLS skyen hjemmefra, derfor forstår jeg ikke at det ikke virker. Er med på det kan være et route problem, men det virker jo nogle gange !! Men vil prøve en tracert på begge sider - Har du andre forslag ?
Avatar billede erp Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:21 #5
Ved du om skyen er sat op med RIP/OSPF eller om i udelukkende bruger statiske router?
Avatar billede toffey Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:24 #6
Skyen er sat op som statisk..
Avatar billede erp Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:16 #7
Umiddelbart vil jeg tro at når du pinger fra serveren bliver serverens MAC adresse registreret i MPLS routerens arp tabel. Denne registrering er ikke permanent, men har en udløbstid. Dette er jo godt i tråd med at lige efter et ping fra serveren, kender MPLS routeren til server adressen, men når arp cachen udløber, kender den ikke serveren mere. Hvis dette er tilfældet, vil en trace route fra din pc mod serveren time ud når den når MPLS routeren nærmest serveren. Kunne tyde på en fejl i den statiske route/alternativ en maske fejl.
Avatar billede toffey Nybegynder
03. august 2008 - 12:14 #8
Denne tråd er meget gammel og vil derfor gerne lukke den. Skriv venligst et svar erp :)
Avatar billede toffey Nybegynder
07. august 2008 - 09:27 #9
lukkes