Avatar billede kammeyer Nybegynder
30. september 2004 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler adgang til "Private" mappe

Jeg har tidligere højreklikket og valgt Private på min brugerprofils mappe under "Dokumenter".
Min XP er imidlertid gået i udu - troede jeg kunne fikse det med service pack 2 - men nu vil den slet ikke starte op.
Jeg har lagt en ny XP på - dual boot da jeg vil hente de gamle data og sikre dem først. Men - selvom profilen hedder der samme - så kommer den nye windows bruger til at hedde: loginnavn.maskinenavn - så jeg har ikke fået samme private mappe.

Men da den gamle mappe er beskyttet på "level 1" så har ingen gang administratorer adgang til mappen. Hvordan får jeg nu åbnet op så jeg kan hente mine gamle data over i den nye brugermappe (fra den nye XP ( som dualboot på samme partition) )??

Jeg havde ingen chance for at starte den gamle XP op - for så havde det været løst - men jeg føler jeg er lidt prisgivet når XP har låst min mappe og min gamle XP ikke vil boote.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. september 2004 - 11:53 #1
Tror du skal have overtaget ejerskabet til din mappe.

Begynd med at gå i Funktioner og Mappe indstillinger og fjer fluebenet i simpel fildeling..
Gå hen på mappen, højreklikker og egenskaber, tryk på sikkerhed og avanceret,
nu kan du overtage rettighederne på mappen.

MS artikel: Sådan overtager du ejerskab af en fil eller mappe i Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede kammeyer Nybegynder
30. september 2004 - 14:57 #2
Jeg har forsøgt at få adgang til den via kommando promptens hjælpeværktøj: cacls
Det gav mig adgang til selve bruger mappen - men ikke undermapperne (Dokumenter, skrivebord osv). Og jeg kunne ikke benytte cacls til at åbne mapperne enkeltvis nedenunder.

Med det du skrev om overtagelse af rettighederne hjalp. Den skriver en del advarsler under vejs, men dem ignorerer jeg.

Nu kan jeg læse det hele - takker :)
Avatar billede 112-hvidovre Nybegynder
27. juni 2007 - 00:36 #3
Super det virker bare, nu har jeg haft min harddisk liggende i snart 1 år.
Da jeg havde en del billeder på er de nu redet.. super mange tak..