Avatar billede webdesigner Praktikant
29. september 2004 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Wlan svagt signal på blot 20M

hey jeg har lige fået Wlan'et til at virke men signalet er for svagt på 20m  vi har 2 køleskabe og 2 frysere indne for 3m af de 2 pcerer der står 20m fra accespointet
Accespointet er et Topcow WBR 611 signalet stiger og falder ukontroleret kan man få en kraftigere antennen eller skal jeg flytte
accespointet
Avatar billede niederhof Nybegynder
29. september 2004 - 21:01 #1
De 4 stk hårde hvidevarer skal næsten stå ovenpå (eller i en ring omkring dine PC'er, hvis de skal stjæle alt signal - du BØR have mere end 20 meter rækkevidde !
Prøv at få leverandøren til at checke dit wlan-grej, det må være defekt !
Avatar billede hr.usb Nybegynder
29. september 2004 - 21:36 #2
Selvom 20 meter ikke virker så langt er det alligevel et stykke vej, hvis du kun bruger de alm. 0dB antenner på AP og f.eks. en bærbar med indbygget antenne.
Du skal op på en senderantenne på f.eks. 6dB som f.eks. denne
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322842
og afhængig af hvad din "klient" har af antenne kan du måske have glæde af en USb adapter, som kan anbringes på et gunstigt sted
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322736
- husk på at trådløs forbindelse er to-vejs. Det nytter ikke noget at AP kan sende med kraftigt signal, hvis ikke det kan "høre" klienten!
Avatar billede holmmorten Novice
30. september 2004 - 13:25 #3
Har du ikke mulighed for at stille på signalstyrken i opsætning af din router. Jeg har en topcom WBR 654, og der har jeg muligheden i menuen "wireless" -> "advanced".
Avatar billede webdesigner Praktikant
01. oktober 2004 - 17:19 #4
Holmmorten hvad står alle de instillinger for?
Avatar billede holmmorten Novice
02. oktober 2004 - 09:27 #5
hva mener du med hvad de står for..... de står for indstillingerne for WLAN :-)
Avatar billede webdesigner Praktikant
02. oktober 2004 - 13:01 #6
ja men der er nogle forkortelser som jeg ikke aner hvad jeg skal skrive ud for...

Beacon Interval  (default:100 msec, range:1~1000)
RTS Threshold  (default:2432, range: 256~2432 )
Fragmentation Threshold  (default:2346, range: 256~2346, even number only)
DTIM Interval  (default:3, range: 1~255)
Basic Rates (MBps)  1-2  1-2-5.5-11
TX Rates (MBps)  1-2  1-2-5.5-11
Preamble Type  Short Preamble  Long Preamble
Authentication Type  Open System  Shared Key  Both
SSID Broadcast  Disabled  Enabled

vil gerne have lidt hjælp med en forklaring
Avatar billede holmmorten Novice
03. oktober 2004 - 14:36 #7
Du har ikke helt de samme instillinger som jeg.... Jeg har en der hedder "Antenna Transmit Power", hvor jeg kan vælge hvor meget styrke den skal køre med.....

Ellers ved jeg desværre ikke hvad der kan gøres
Avatar billede webdesigner Praktikant
03. oktober 2004 - 17:27 #8
pokkers men jeg kan flytte accespointet så vil det virke... men tak alligevæl...
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. november 2004 - 16:30 #9
lukker