Avatar billede s74rfan Nybegynder
29. september 2004 - 16:09 Der er 5 kommentarer

Nyt Gfx, kan det betale sig med

Hej.

Jeg vil gerne lige vide om det kan betale at købe et nyt grafikkort.. Havde tænkt på et ATI Radeon 9600XT eller et ATI Radeon 9800PRO
Det der gør mig mest i tvivl om det kan betale sig, er min skærm, Det er en TFT, som kører 60Hz.

Hardware:

Skærm: BenQ 17" TFT FP731.
bundkort: MSI 848P-NEO-LS.
CPU: Intel pentium 4, 2,8 Ghz.
Ram: 512 Mb DDR pc3200, Kingston.
Grafikkort: MSI Geforce FX5200 128Mb DDR.
Harddisk: Samsung 160 Gb, 8 mb.
Lydkort: Creative Soundblaster Audigy2 EX.
Brænder: Lite On DVDbrænder +/- LDW-451.

Hvis det kan betale sig, vil jeg også gerne vide om hvad for et af de to graffikkort der yder bedst, og bedst kan betale sig at sætte i mit system.

På forhånd tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
29. september 2004 - 17:13 #1
Ifølge denne test er 9800pro klart hurtigere end 9600xt - så vælg den
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/03/02/7303758
Det der er spørgsmålet - er om din skærm respontid er hurtig nok til at understøtte grafikkortet for at du kan udnytte det. Det er skrevet en artikel om emnet hvor der anbefales ca 14 ms responstid som max. for spil.
Avatar billede s74rfan Nybegynder
29. september 2004 - 17:54 #2
ja.. det er nemlig det.. og hvis det overhovedet kan betale sig, kan jeg så udnytte 9800Pro, eller får jeg samme ydelse med et 9600xt.. For ved sgu ikke om jeg kan se forskel på de to kort (og måske det jeg har nu) når de bliver sat til min skærm..
Avatar billede debuur Nybegynder
29. september 2004 - 18:09 #3
mner nok at du kan få glæde af et andet grafikkkort end dit nuværende gf fx 5200 - har prøvet dette kort sammen med en samsung 172 X og kunne klart se forskel da jeg skiftede til et bedre kort (gf 5600 XT)
Avatar billede s74rfan Nybegynder
29. september 2004 - 18:19 #4
ja.. men det opdatere også en del hurtigere...
Avatar billede s74rfan Nybegynder
29. september 2004 - 18:20 #5
Der er 25 ms responstid på min!