Avatar billede mille-r Nybegynder
28. september 2004 - 16:54 Der er 1 kommentar

Fejl ved nedlukning

Hej. Min komputer er begyndt at skrive "compile error in hidden module: autoexec" hver gang jeg lukker et program ned. og det står i et vindue der hedder microsoft visual basic. er der nogen der kan hjælpe mig med at få ordnet det. Jeg har prøvet at ominstallerer office 2003 og servicepack 2 uden held
Avatar billede joern Nybegynder
28. september 2004 - 20:41 #1
Hej.

Der er en fil, der hedder autoexec.bat.  I de gamle DOS-dage var det den der bestemte hvilke drivere der blev indlæst, fastsatte PATH og en række andre vigtige ting.
I windows 98 og ME findes den stadig, men i NT-systemerne er den afløst af autoexec.nt.  Min ser således ud i win 2000:

@echo off

REM MS-DOS-mij?et initialiseres ikke med AUTOEXEC.BAT. I stedet bruges
REM AUTOEXEC.NT, hvis der ikke angives en anden startfil i en .PIF-fil.

REM Installer cd-rom-udvidelser
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Installer netv?rksomdirigering (indl?s f?r dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Installer DPMI-underst?ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

Prøv at søge hvilke filer på dit system, der hedder autoexec.???

Når titellinien i meddelelses-boksen indeholder Visual Basic kunne det tyde på at nogen har skrevet et program med VB, og at det program findes på din PC.  Det kan være et nyttigt program, som du måske ikke anvender direkte, men som er et underprogram til noget andet.
Men det kan også være noget spyware el.lign. som du har fået ind ved besøg på et sted på internettet eller via en mail.

Tættere kommer jeg ikke.

M.v.h.  Jørn