Avatar billede deyk Nybegynder
27. september 2004 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XP opstart, ødelagt CPU?

Jeg har lige haft min blæser af min CPU, og så monteret den igen. Efter at have samlet PC'en igen vil min PC ikke starte rigtigt op igen. XP kommer et godt stykke ind i opstarten hvor den så fryser. Det samme sker når jeg forsøger opstart via Win98.

Spørgsmålet er så om jeg har beskadiget min CPU? Men hvis CPU er beskadiget bør den vel slet ikke starte op?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
27. september 2004 - 19:41 #1
Prøv under opstarten af XP at trykke på F8.
Vælg så punktet, start med sidst kendte fungerende konfiguration.

Dette klarer i de fleste problemer dine opstarts problemer.
Avatar billede deyk Nybegynder
27. september 2004 - 20:00 #2
Det har jeg også prøvet. Jeg ved ikke om det hjælper nogen at maskinen selv går i BIOS efter jeg har pillet ved den.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. september 2004 - 22:38 #3
Det kan formentlig være et overophedningsproblem, hvor din cpu bliver for varm. Dit system har sikkert en sikkerhedsanordning (kan ikke lige huske hvad det hedder), som gør at systemet stopper, hvis den bliver for varm.
Det er for at beskytte cpu'en, så tror ikke den er brændt af. Ellers kan den kke starte op, som du nævner.

Du bør kontrollere om køleren er sat korrekt på og om den kører som den skal. Og måske skal du have en smule kølepaste på mellem cpu og køler.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. september 2004 - 22:40 #4
Skriv om det hjælper - forhåbentlig gør det. Så kan jeg lægge et svar.    :)
Avatar billede deyk Nybegynder
28. september 2004 - 08:21 #5
Det hjalp - så læg endeligt et svar Halifax :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. september 2004 - 16:18 #6
Tillykke med det! - Skønnere at høre det hjalp end hvis du sad med en cpu, der var futtet af.