Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 23:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

fra lille til stort billed, men stadig i samme kvalitet

Hej eksperter.

Ja titlen siger næsten sig selv.

Når jeg laver et lille billed om til et stort < altså ved at gå op i Image > Image Size
bliver det jo bare dårligere kvalitet.

Mit spm. er hvordan jeg kan gøre det, men stadigvæk have den samme kvalitet ?
Avatar billede Jman Praktikant
25. september 2004 - 23:07 #1
de kan du kun hvis billedet har en høj opløsning. Ellers vil kvaliteten altid blive dårligere
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 23:17 #2
hmm. jeg har et billed som er 300x150 og ville gerne have det til en 600x300, men kvaliteten kan altså ikke blive bedre så.
Avatar billede Jman Praktikant
25. september 2004 - 23:30 #3
ikke hvis opløsningen er 72dpi. Hvis opløsningen er højere kan du sætte størrelsen propotionelt op med at opløsningen bliver lavere
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 23:31 #4
det er det her billed:

www.hattrickinfo.dk/thojen1979/your-suit.gif jeg gerne ville have i størrelsen 600x300 pixels
Avatar billede zhark Nybegynder
25. september 2004 - 23:50 #5
boye 14>
Det var der for jeg skrev, at et logo netop bør være tegnet i "vektor", så kan det forstørres uden tab :) Det kan et billede ikke.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
25. september 2004 - 23:54 #6
hmm...

zhark > hvordan tegner man så i vektor ?
Avatar billede zhark Nybegynder
26. september 2004 - 00:00 #7
Det gør man evt. i Adobe Illustrator, som du kan se har jeg jo tegnet en skitse i det andet spm. at det viste billede er i *.gif er jo bare for at vise det. Skal det evt. trykkes - eller forstørres skal man jo har vektor filen en (*.ai) fil
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 00:03 #8
okay...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 21:37 #9
lukker..