Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 12:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Visual Basic 6.0 Professional og xp ?

Microsoft Visual Basic 6.0 Professional og xp?

kan ikke installere det.
er det fordi jeg har xp, og kan man gøre noget for at få det til at køre på windows xp?
Avatar billede tubber Juniormester
25. september 2004 - 13:18 #1
Det har umiddelbart ikke noget med windows XP at gøre....

Jeg kører den selv på en XP......
Får du nogen fejlmedelelse under installationen af VB?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 13:41 #2
Avatar billede tubber Juniormester
25. september 2004 - 14:40 #3
Kommer den efter du genstarter efter installationen eller når du starter installationen ?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 14:41 #4
når jeg starter
Avatar billede sion Nybegynder
25. september 2004 - 14:51 #5
16 bit?! Siden hvornår kører Windows XP i 16 bit?
"AUTOEXEC" har ikke noget specifikt at gøre med Visual Basic, jeg tror du har størrer problemer end som så.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
25. september 2004 - 21:31 #6
Et skyd i tågen...
Prøv højreklik på den fil der starter installationen.. sikkert Setup.exe og vælg fanebladet kompalitet.. Sæt hak i Win98..
og prøv igen....
Det er bare at forslag... mener bestemt at VB60 kører under XP...
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2004 - 21:35 #7
øv.. Virker ikke :(
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
26. september 2004 - 20:27 #8
Din c:\windows\system32\autoexec.nt skal se sådan ud, hvis du ikke manuelt har ændret i den:

@echo off

REM MS-DOS-mij›et initialiseres ikke med AUTOEXEC.BAT. I stedet bruges
REM AUTOEXEC.NT, hvis der ikke angives en anden startfil i en .PIF-fil.

REM Installer cd-rom-udvidelser
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Installer netv‘rksomdirigering (indl‘s f›r dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Installer DPMI-underst›ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM F›lgende linje aktiverer Sound Blaster 2.0-underst›ttelse p† NTVDM.
REM Kommandoen til indstilling af BLASTER-milj›et er f›lgende:
REM    SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM    hvor:
REM        A    angiver Sound Blaster-kortets basis-I/O-port
REM        I    angiver IRQ
REM        D    angiver 8-bit DMA-kanalen
REM        P    angiver MPU-401 basis-I/O-porten
REM        T    angiver Sound Blaster-korttypen
REM                1 - Sound Blaster 1.5
REM                2 - Sound Blaster Pro I
REM                3 - Sound Blaster 2.0
REM                4 - Sound Blaster Pro II
REM                6 - Sound Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM    Standardv‘rdien er A220 I5 D1 T3 og P330.  Hvis nogen af parametrene
REM    ikke angives, vil standardv‘rdien blive brugt (BEM’RK! Da alle
REM    portene er virtuelle, beh›ver de her angivne oplysninger ikke at
REM    svare til den rigige hardwareindstilling.)  NTVDM underst›tter kun
REM    Sound Blaster 2.0.
REM    Hvis parametren T angives, skal den indstilles til 3.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM Angiv en ugyldig basis-I/O-portadresse for at deaktivere Sound Blaster
REM 2.0-underst›ttelsen p† NTVDM, f.eks.:
REM    SET BLASTER=A0
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2004 - 13:59 #9
ved ikke helt, hvad du har gang i fgthjoe.. men jeg formaterede og geninstallerde, og nu virker det i hvetfald. Men du må gerne få pointsene, jeg har alligevel ikke brug for dem..
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
29. september 2004 - 19:39 #10
Det var fordi du den skrev noget om autoexec.nt. Blot derfor..
Du bestemmer selv det med pointene.. Ellers lad os dele dem ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 20:49 #11
du får bare det hele, det er lettest :D
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
30. september 2004 - 08:54 #12
Takker. Og fint du er kommet videre......