Avatar billede wiig Nybegynder
24. september 2004 - 10:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DOS prompt

Hej

Jeg sad lige og var ved at prøve en masse DOS commands... hvilket resulterede i jeg skrev følgende:

PATH=PATH

DET var ret rumt, eftersom nu er alle mine paths væk da den refererer til noget helt andet jo.

Nogen der ved hvordan man undo/remove den? Er det en alias eller hvad er det? Skal bare have den tilbage til normalt så der ikke står noget, hvis i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede wiig Nybegynder
24. september 2004 - 11:03 #1
Søgte lige på nettet efter DOS commands, men kunne intet finde til hvordam man fjerner det.

Prøvede først help og andre normale dos commands, men intet virker, kun command "path" så det er sgu noget hø, for jeg sidder og er ved at lave noget i DOS.

Nogen der har en idé til at fjerne den igen, så min comp bliver funktionel?
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2004 - 11:14 #2
Styresystem?
På min XP ser path således ud:
PATH=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\system32\WBEM
Avatar billede wiig Nybegynder
24. september 2004 - 11:28 #3
Tak det virkede! Hvis du forklarer mig hvordan jeg kan tildele dig points så er de dine... for jeg aner det ikke, kan ser jeg har flere points ude at svømme, men fik aldrig givet dem væk og afsluttet emnerne.
Avatar billede wiig Nybegynder
24. september 2004 - 11:34 #4
Test lukker---
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2004 - 11:39 #5
Hmm, forklare det er ikke så nemt.
Path fortæller kommandofortolkeren hvor den kan finde de enkelte programmer, så man ikke er tvunget til at skifte til det bibliotek hvor exe eller com filen ligger, der kan man så tilføje stier efter behov.
Det du gjorde var at oplyse en forkert sti.
Avatar billede wiig Nybegynder
24. september 2004 - 11:48 #6
Hehe ikke det du skulle forklare.... ville bare give dig points! Anede ikke hvordan jeg gjorde det.

Tak
Avatar billede fromsej Praktikant
24. september 2004 - 12:04 #7
OK.*S*
Tak for point.