Avatar billede boye_14 Nybegynder
23. september 2004 - 23:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Design problem (ren HTML)

hey...

Jeg har et problem på mit design. http://ny.hattrickinfo.dk < koden er der. < det er ren HTML

Normalt kan jeg godt finde ud af HTML, men kan ikke lige helt overskue hvordan jeg skal rede den her ud, eller hvordan jeg skal sige det.

Og det er at jeg gerne vil ha' at det kun er mainen der strækker sig frem for det hele..

f.eks. hvis jeg skriver meget i mainen og gør ud over det antal pixel den er lang, ødelægger den det hele designet.

håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2004 - 00:23 #1
Main ligger i en stor tabel og deler plads med indholdet i højre side (Indhold - logind og statistik)

Jeg ville nok dele det mere op i flere tabeller.

Så du har 1 tabel delt i kolonner:
_________
|  |  |

Og i den laver en tabel i venstre side hvor du bygger din main op.

Og i højre side laver en anden tabel til dit indhold der.

Så kan du skrive løs i venste tabel uden at det går ud over designet i højre.

Desuden er det vigtigt at have højde og bredde i cellerne - prøv at undlade højde i selve main cellen og dem i sidderne der har samme højde.
Avatar billede boye_14 Nybegynder
24. september 2004 - 07:26 #2
miss-g > jeg vil gerne give dig flere point hvis du gider at lave det for mig.

http://ny.hattrickinfo.dk < vi kilde, der har du koden.
Avatar billede miss-g Seniormester
24. september 2004 - 10:56 #3
Jeg har allerede koden, men jeg får ikke vist siden helt korrekt da stien til billederne bliver anderledes hos mig.

Men det er nu ikke så svært.

Gem din side som f.eks. slettes.htm
Så åbner du igen din rigtige side og sletter den midterste tabel som indeholder main.

Lav en ny tabel på 2 kollonner og så kan du kopiere din gamle tabel ind i venste side og slette de celler der indeholder indhold-login-statistik.

I højre celle på den nye tabel indsætter du igen din gamle tabel og sletter venstre side som indeholder main osv.

Nå din nye side er færdig gemmer du, og kan slette din fil som hedder slettes.htm
Avatar billede boye_14 Nybegynder
24. september 2004 - 12:43 #4
miss-g > er det sådan at du kan prøve at lave det for mig ?

kan du ikke bare sende det til mig bagefter ?

min mail: boye @ hattrickinfo.dk
min msn : mbh-boye @ sol.dk
Avatar billede boye_14 Nybegynder
26. september 2004 - 21:38 #5
lukker
Avatar billede miss-g Seniormester
27. september 2004 - 00:27 #6
Sorry at jeg ikke har svaret før. Jeg har desværre ikke tid til at sætte det op for dig (er i gang med 4 andre sites). Håber du selv kan gøre det - det er ikke så svært. Bare vær åben for at man sagtens kan lave tabeller inde i tabeller.... *S*
Avatar billede boye_14 Nybegynder
27. september 2004 - 07:37 #7
miss-g > det gør ikke noget.. har fået lavet det selv ;)